Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S2)
specjalność: agroenergetyka
Sylabus przedmiotu Rachunek ekonomiczny w energetyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rachunek ekonomiczny w energetyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada wiedzę z zakresu ciągów i umiejętność rachunku procentu składanego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student stosuje teorię ciągów płatności i procentu składanego w rachunku ekonomicznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przykłady obliczeniowe w zakresie wyceny rynkowej wartości przedsiębiorstwa branży energetycznej, oceny efektywność ekonomicznej modernizacji przedsiębiorstw branży energetycznej z zastosowaniem różnych narzędzi i metod: - wartość zaktualizowana netto NPV - zadania; - wewnętrzna stopa zwrotu IRR - zadania; - próg rentowności BEP; - amortyzacja - zadania; - źródła finansowania inwestycji w branży energetycznej; - analiza study case z zakresu wartości ekonomicznej; - analiza study case modernizacji zakładu energetycznego. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Efektywność ekonomiczna inwestycji | 4 |
T-W-2 | Wycena rynkowa wartości przedsiębiorstw branży energetycznej | 4 |
T-W-3 | Efektywność ekonomiczna modernizacji przedsiębiorstw branży energetycznej | 6 |
T-W-4 | Zaliczenie pisemne wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udziała w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Opracowanie samodzielnego study case z zakresy oceny ekonomicznej wybranego projektu modernizacji | 10 |
A-P-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Aktywny udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przegląd literatury zalecanej przez nauczyciela | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, opis i wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń na koniec modułu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C12_W01 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod pomiaru efeketywności ekonomicznej przedsiębiorstw energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem efektywności energetycznej | ENE_2A_W09 | T2A_W08 | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C12_U01 Student wykorzystuje podstawowe metody pomiaru efekertywności ekonomicznej inwestycji w branży energetycznej | ENE_2A_U12 | T2A_U10, T2A_U14 | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_C12_K01 Student tworzy opinię o efektywności ekonomicznej inwestycji dla interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych | ENE_2A_K01 | T2A_K06, T2A_K07 | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C12_W01 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod pomiaru efeketywności ekonomicznej przedsiębiorstw energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem efektywności energetycznej | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje podstawowe metody oceny efektywności ekonomicznej inwestycji energetycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C12_U01 Student wykorzystuje podstawowe metody pomiaru efekertywności ekonomicznej inwestycji w branży energetycznej | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje podstawowe metody oceny efektywności ekonomicznej inwestycji energetycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_C12_K01 Student tworzy opinię o efektywności ekonomicznej inwestycji dla interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje podstawowe metody oceny efektywności ekonomicznej inwestycji energetycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bartnik Ryszard, Bartnik Berenika, Rachunek ekonomiczny w energetyce, Wydawnictwo WNT, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Rogowski Waldemar, Rachunek efektywności inwestycji, Oficyna Kluwer, Warszawa, 2013