Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_C06_W01 | W zakresie wiedzy student zna teoretyczne podstawy ochrony i rekultywacji krajobrazu, tj. zna metody ochrony krajobrazu, identyfikuje przyczyny jego degradacji lub dewastacji oraz sposoby i techniki jego rekultywacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_W01 | ma pogłębioną więdzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze, wykazuje znajomość technik kształtowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z kształtowaniem krajobrazu |
---|
AK_2A_W11 | zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu |
AK_2A_W14 | zna i identyfikuje na poziomie rozszerzonym przyczyny degradacji środowiska oraz zasady i sposoby jego zapobiegania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W06 | ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach |
T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-4 | Zapoznanie studenta i wyrobienie w nim umiejętności doboru metod ochronnych i rekultywacyjnych w kształtowaniu krajobrazów |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z prawnymi regulacjami dotyczącymi ochrony i rekultywacji krajobrazu |
C-3 | Przekazanie studentowi podstaw teoretycznych związanych z tematyką przedmiotu |
Treści programowe | T-W-2 | Rola śródpolnych biotopów w strukturze krajobrazu różnych jednostek geomorfologicznych |
---|
T-W-5 | Elementy prawne w kształtowaniu jakości środowiska - Polityka Ekologiczna Państwa. Podstawy prawne lokalizowania inwestycji w krajobrazie |
T-W-4 | Wpływ wylesień i zalesień oraz działań melioracyjnych na krajobraz |
T-W-1 | Pojęcie krajobrazu, jego elementy składowe i powiązania istniejące między nimi. Stan krajobrazów a stan środowiska przyrodniczego |
T-W-3 | Ograniczenia inwestycyjne na terenach ochronnych i chronionych ze szczególnym uwzględnieniem obszarów NATURA 2000 |
T-W-6 | Wprowadzenie do zagadnień rekultywacji krajobrazu - objaśnienie pojęć: degradacja, dewastacja i rekultywacja krajobrazu. Sposoby realizacji rekultywacji w Polsce oraz obowiązujące w tym zakresie uregulowania prawne |
T-W-9 | Rekultywacja techniczna i biologiczna nieużytków po eksploatacji kopalin (węgla brunatnego, surowców skalnych). Przebieg prac rekultywacyjnych w terenach składowisk odpadów |
T-W-7 | Rekultywacja krajobrazów zdegradowanych: zagęszczenie, zakwaszenie, alkalizacja, zasolenie i zanieczyszczenie gruntów - przyczyny, konsekwencje, działania profilaktyczne i naprawcze |
T-W-8 | Rekultywacja krajobrazów zdewastowanych - fazy rekultywacji nieużytków poprzemysłowych. Metody odtworzenia gleb na gruntach bezglebowych |
Metody nauczania | M-5 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora |
M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przeprowadzana w formie pisemnej w końcowej fazie zajęć (ćwiczenia audytoryjne) lub po ich zakończeniu (egzamin pisemny zaliczający wykłady) |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena cząstkowa przeprowadzana w trakcie realizacji zajęć, w tym za aktywność i zaangażowanie studenta |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową (dostateczną) wiedzę w zakresie przedmiotu, tj. zna niektóre treści teoretyczne związane z ochroną i rekultywacją krajobrazu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |