Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_O05.3_W01 | Student zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_W01 | ma pogłębioną więdzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze, wykazuje znajomość technik kształtowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z kształtowaniem krajobrazu |
---|
AK_2A_W05 | posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania krajobrazu i terenów zieleni z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie rodzajów synatropizacji na różnych poziomach organizacji życia; |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Synantropizacja flory, roślinności, fauny, synatropizacjia na poziomie populacji, osobnika i genetycznej struktury gatunku; |
---|
T-W-4 | Rośliny jako bioindykatory przemian środowiska na terenie miasta; |
T-W-3 | Ekspansje i inwazje gatunków; |
T-W-1 | Współczesna szata roślinna i fauna jako efekt działalności człowieka; |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny; |
---|
M-2 | Wykład problemowy; |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Test sprawdzajacy wiedzę; |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna zjawiska degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz nie zna i nie identyfikuje sposobów minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
3,0 | Student elementarnie zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz elementarnie zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
3,5 | Student zna podstawowe zjawiska degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz na poziomie podstawowym zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
4,0 | Student zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
4,5 | Student zna szeroko zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz szeroko zna i identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |
5,0 | Student szeroko i ugruntowanie zna zjawisko degradacji środowiska spowodowane przez ekspansję i inwazje gatunków oraz szeroko i ugruntowanie zna i dobrze identyfikuje sposoby minimalizacji wpływu synantropizacji na szatę roślinną obszarów chronionych; |