Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_O07.2_U01 | Posiada umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_U02 | posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu |
---|
AK_2A_U03 | posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji |
AK_2A_U09 | posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Przygotowanie do analizy i rozpoznawania problemów występujących na terenach mieszkaniowych oraz dobierania rozwiazań z zakresu rewitalizacji podnoszacych jakość życia mieszkańców |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Aspekty przyrodnicze w terenach mieszkaniowych, oddziaływanie "zielonego otoczenia" na mieszkańców |
---|
T-W-2 | Rewitalizacja zabudowy po PGR-owskiej i po folwarcznej na terenach wiejskich |
T-W-3 | Rewitalizacja osiedli mieszkaniowych z wielkiej płyty oraz podwórek w ścisłej zabudowie śródmiejskiej; Program "Zielone podwórka" w Szczecinie |
T-W-4 | "Zielone" sposoby na podnoszenie jakości życia na terenach mieszkaniowych, prezentacja referatów |
Metody nauczania | M-4 | Metody praktyczne / Przygotowanie i prezentacja referatu |
---|
M-3 | Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu |
M-2 | Metody problemowe / Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie udziału w dyskusji, aprobata aktywności na wykładach |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - prezentacja referatu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada elementarnej umiejętności rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz nie potrafi na poziomie elementarnym, nawet z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
3,0 | Posiada elementarna umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi na poziomie elementarnym, z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów, popełniając drobne błędy |
3,5 | Posiada podstawową umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
4,0 | Posiada dobrą umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów, popełniając drobne błędy |
4,5 | Posiada pełna umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie i prawidłowo określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
5,0 | Posiada pełna i ugruntowaną umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie i prawidłowo określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |