Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_A/04_U01 | Potrafi komunikować się z innymi osobami w skuteczny sposób predstawiając swoje racje. Potrafi formułować i uzasadniać opinię, motywować inne osoby do działania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U18 | Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Student posiada umiejętności w zakresie technik negocjacji (sztuka zadawania pytań, sztuka odpowiadania na pytania, aktywne słuchanie). Konstruktywnej krytyki, przyjmowanie krytyki i odpowiadanie na nią. Zna sztuki prezentacji i wystąpień publicznych oraz zna zasady komunikacji z trudnym partnerem i komunikacji na poziomie grupy. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Komunikowanie się werbalne i niewerbalne (postawa, gestykulacja, mimika).
Zasady komunikacji międzyludzkiej, zasady konwersacji, bariery komunikacji.
Techniki negocjacji (sztuka zadawania pytań, sztuka odpowiadania na pytania, aktywne słuchanie).
Konstruktywna krytyka, przyjmowanie krytyki.
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych.
Komunikacja z trudnym partnerem, komunikacja na poziomie grupy. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć, gry przedmiotowe, praca w podgrupach. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena umiejętności współdziałania w grupie, obserwacja zdolności interpersonalnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi prawidłowo uzasadnić wygłaszaną opinię, próbuje przybierać postawę asertywną |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |