Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_B/08_U01 | Student ma umiejętność zastosowania technik grafiki komputerowej w praktyce.
Student ma umiejętność pracy w oparciu o systemy zarządzania barwą oraz potrafi ocenić jakość plików przeznaczonych do druku. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U16 | Potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacje komputerowe), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów |
---|
IC_1A_U21 | Ma umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów wspomaganych komputerowo |
IC_1A_U22 | Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami grafiki komputerowej i ich zastosowaniami oraz zdobycie przez studenta umiejętności wykorzystania ich w praktyce. |
---|
C-2 | Zapoznanie studenta z zagadnieniami odwzorowania barwy na monitorach i urządzeniach peryferyjnych oraz zdobycie przez studenta umiejętności zarządzania cyfrowym procesem graficznym. |
Treści programowe | T-L-3 | Modelowanie obiektów trójwymiarowych |
---|
T-L-4 | Eye-tracking |
T-L-5 | Obrazowanie HDR |
T-L-1 | Sprzęt do syntezy i wyświetlania grafiki komputerowej |
T-L-2 | Przetwarzanie i analiza grafiki |
T-L-8 | Barwa w projektowaniu grafiki |
T-L-6 | Technologia druku |
T-L-7 | Systemy zarządzania barwą |
Metody nauczania | M-2 | Na laboratoriach zespołowa realizacja zadań wspomagających pracę na ćwiczeniach laboratoryjnych w zakresie analizy i porównywania algorytmów graficznych, obrazowania HDR oraz eye-trackingu. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma umiejętność tworzenia modeli 3D oraz akwizycji obrazów HDR i wyświetlenia ich na podstawowych urządzeniach peryferyjnych, jak również ma umiejętność pracy w oparciu o systemy zarządzania barwą oraz potrafi ocenić jakość plików przeznaczonych do druku. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |