Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Handel algorytmiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Handel algorytmiczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,40,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 0,60,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien dobrze posługiwać sie excelem lub podobnym arkuszem obliczeniowym, wskazana, choć nie wymagana, jest znajomość prostego programowania w środowisku Matlab. Wskazana jest wiedza z zakresu podstaw statystyki i rachunku prawdopodobieństwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli handlu autoamtycznego wg uprzednio opracowanej i adaptowanej do zmieniajacego sie rynku strategiii a takze klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapoznawanie sie z platforma brokerską. Typowe funcjonalnosci. Podstawowe opreacje inwestowania półautomatycznego. Otwieranie i zamykanie pozycji w trybie natychmiastowym (Market). S kładanie zleceń z odroczoną realizacja (np. Buy LImit - Sell Stop)6
T-A-2Nauka kodowania strategii w jezyku EL.4
T-A-3Nauka kodowania strategii w języku mql43
T-A-4Monitoring własnej strategii inwestycyjnej na rachubku demo.2
15
wykłady
T-W-1Handel algorytmiczny jako rezulat informatycznego podejscia do inwestowania - połaczenie sztucznej inteligencji, rozpoznawania wzorców, klasyfikacji, baz danych. Przegląd metod. Cechy charakterystyczne agentów tradingowych.3
T-W-2Platformy tradingowe - Metatrader i WItrader. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread. Platformy brokerskie – przykłady – oanda, xtb.3
T-W-3Matlab jakoi srodowisko przygotowania strategii. Proste strategie. Idea klasyfikacji - otwieranie i zamykanie pozycji. Akwizycja danych.4
T-W-4Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Opracowanie własnych strategii.2
T-W-5Testowanie startegii własnych, prezentacja wyników3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach i zaliczeniu15
A-A-2Udział w konsultacjach2
17
wykłady
A-W-1Przygotowanie wybranej prezentacji związanej z handlem na giełdzie lub platformie brokerskiej.8
A-W-2Przygotowanie sprawozdania nt własnych rezultatów handlu10
A-W-3Prowadzenie obserwacji własnych strategii. Poszukiwanie rozwiązań w sieci i w literaturze.10
A-W-4Udział w zajęciach15
43

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_C/01_W01
Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą różnicę pomiędzy strategiami natury ekonomicznej a strategiami handlu algorytmicznego.
IC_1A_W04T1A_W01, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_C/01_U01
Student ma umiejetnoci posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student winien posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
IC_1A_U19T1A_U09, T1A_U10, T1A_U16InzA_U03, InzA_U08C-1T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_C/01_K01
Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuje ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki i sposoby inwestowania własnych środków.
IC_1A_K06T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_C/01_W01
Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą różnicę pomiędzy strategiami natury ekonomicznej a strategiami handlu algorytmicznego.
2,0Student nie rozumie podstawowych zasad inwestowania na giełdzie przez internet. Nie rozrónia relacji pomiedzy zyskiem a ryzykiem. Nie zna zadnej apilkacji brokerskiej.
3,0Student umie posługiwać się aplikacjami internetowymi słuzacymi do inwestowania. Rozumie ryzyko. Zna podstawy kodowania w jednym z jezyków specjalistycznych.
3,5Student potrafi wyjasnić zależność zysku od ryzyka i umiejetność te rozumie jako ważną kompetencję społeczną. Umie zaprojektować i napisać prosty skrypt w jezyku mql4, EL lub matlab.
4,0Student rozumie pojecie strategii inwestycyyjnej i umie stworzyć i zakodować prosty przykład. Student wie, że żródłem inspiracji mogą być zarówno elementu natury technicznej jak i fundamentalnej. Wie, że strategie mozna implementować na wybranej platformie internetowej.
4,5Student rozumie potzrebe dostosowywania własnych i obcych strategii do zmiennego rynku. Umie ooptymalizować parametry. Stosuje rózne kryteria pomiaru jakosci inwestowania. Student wie, że inne jest podejscie do inwestowania oparte na tradyjnym dziennym handlu i inne w handlu automatycznym.
5,0Student posiada wszystkie ww kompetencje i realizuje je w sposób tewórczy. Umie wyjasniac złożone problemy handlu automatycznego. Wie jak opracować i wdrożyc strategię algotradingu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_C/01_U01
Student ma umiejetnoci posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student winien posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
2,0Student nie posiada umiejetności obsługi żadnej platformy inwestycyjnej.
3,0Student potrafi wskazać wybrana platforme inwestycyjną.
3,5Student w trakcie zajeć utworzył konto demo w wybranej platformie internetowej. Zna podstawy kodowania w wybranyym jezyku.
4,0Student sprawnie obsługuje w trybie półautomatycznym wybarna platforme internetową. Umie napisać skrypt do handlu automatycznego.
4,5Student umie testować własne skrypty, implementować swoje strategie.
5,0Student umie uruchomić własny sktrypt, umie optymalizować parametry.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_C/01_K01
Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuje ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki i sposoby inwestowania własnych środków.
2,0Student nie odróznia inwestowania od totolotka
3,0Student wie co to ryzyko inwestycyjne
3,5Student potrafi obliczyć ryzyko i zysk. Potrafi wytłumaczyc ryzyko.
4,0Student zna zagrozenia dla procesów inwestowania przez internet
4,5Student posiada ugruntowaną kompetencję odpornosci na nieracjonalne oferty inwestycyjne, zwłaszcza internetowe.
5,0Student traktuje umiejetność obliczania ryzyka, zwłaszcza tego, wynikajacego z ofert internetowych, jako ważna kompetencję społeczną charakterystyczną dla członka społeczeństwa cyfrowego.

Literatura podstawowa

  1. Van Tharp K., Giełda, wolność, pieniądze., Biblioteka Inwestora, Warszawa, 2000
  2. Faith C., Droga Żółwia, Warszawa, 2011
  3. Zalewski G., Kontrakty terminowe w praktyce, Dom Maklerski Bossa, Warszawa, 2010
  4. Krutsinger J., Sekrety mistrzów, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapoznawanie sie z platforma brokerską. Typowe funcjonalnosci. Podstawowe opreacje inwestowania półautomatycznego. Otwieranie i zamykanie pozycji w trybie natychmiastowym (Market). S kładanie zleceń z odroczoną realizacja (np. Buy LImit - Sell Stop)6
T-A-2Nauka kodowania strategii w jezyku EL.4
T-A-3Nauka kodowania strategii w języku mql43
T-A-4Monitoring własnej strategii inwestycyjnej na rachubku demo.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Handel algorytmiczny jako rezulat informatycznego podejscia do inwestowania - połaczenie sztucznej inteligencji, rozpoznawania wzorców, klasyfikacji, baz danych. Przegląd metod. Cechy charakterystyczne agentów tradingowych.3
T-W-2Platformy tradingowe - Metatrader i WItrader. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread. Platformy brokerskie – przykłady – oanda, xtb.3
T-W-3Matlab jakoi srodowisko przygotowania strategii. Proste strategie. Idea klasyfikacji - otwieranie i zamykanie pozycji. Akwizycja danych.4
T-W-4Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Opracowanie własnych strategii.2
T-W-5Testowanie startegii własnych, prezentacja wyników3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach i zaliczeniu15
A-A-2Udział w konsultacjach2
17
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie wybranej prezentacji związanej z handlem na giełdzie lub platformie brokerskiej.8
A-W-2Przygotowanie sprawozdania nt własnych rezultatów handlu10
A-W-3Prowadzenie obserwacji własnych strategii. Poszukiwanie rozwiązań w sieci i w literaturze.10
A-W-4Udział w zajęciach15
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/01_W01Wiedza z zakresu inżynierii finansowej - to podstawowe definicje prostych i złozonych operacji wykonywanych na platformach. Student winien zrozumieć zasady i zależności statystyczne wpływajace na ryzyko zarzadzania srodkami. Winien zapoznać sie z prostymi strategiami i rozumieć zasadniczą różnicę pomiędzy strategiami natury ekonomicznej a strategiami handlu algorytmicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W04Posiada wiedzę z zakresu algorytmiki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli handlu autoamtycznego wg uprzednio opracowanej i adaptowanej do zmieniajacego sie rynku strategiii a takze klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-1Handel algorytmiczny jako rezulat informatycznego podejscia do inwestowania - połaczenie sztucznej inteligencji, rozpoznawania wzorców, klasyfikacji, baz danych. Przegląd metod. Cechy charakterystyczne agentów tradingowych.
T-W-2Platformy tradingowe - Metatrader i WItrader. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread. Platformy brokerskie – przykłady – oanda, xtb.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie podstawowych zasad inwestowania na giełdzie przez internet. Nie rozrónia relacji pomiedzy zyskiem a ryzykiem. Nie zna zadnej apilkacji brokerskiej.
3,0Student umie posługiwać się aplikacjami internetowymi słuzacymi do inwestowania. Rozumie ryzyko. Zna podstawy kodowania w jednym z jezyków specjalistycznych.
3,5Student potrafi wyjasnić zależność zysku od ryzyka i umiejetność te rozumie jako ważną kompetencję społeczną. Umie zaprojektować i napisać prosty skrypt w jezyku mql4, EL lub matlab.
4,0Student rozumie pojecie strategii inwestycyyjnej i umie stworzyć i zakodować prosty przykład. Student wie, że żródłem inspiracji mogą być zarówno elementu natury technicznej jak i fundamentalnej. Wie, że strategie mozna implementować na wybranej platformie internetowej.
4,5Student rozumie potzrebe dostosowywania własnych i obcych strategii do zmiennego rynku. Umie ooptymalizować parametry. Stosuje rózne kryteria pomiaru jakosci inwestowania. Student wie, że inne jest podejscie do inwestowania oparte na tradyjnym dziennym handlu i inne w handlu automatycznym.
5,0Student posiada wszystkie ww kompetencje i realizuje je w sposób tewórczy. Umie wyjasniac złożone problemy handlu automatycznego. Wie jak opracować i wdrożyc strategię algotradingu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/01_U01Student ma umiejetnoci posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student winien posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U19Potrafi wykorzystać w przedsięwzięciach informatycznych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli handlu autoamtycznego wg uprzednio opracowanej i adaptowanej do zmieniajacego sie rynku strategiii a takze klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-3Matlab jakoi srodowisko przygotowania strategii. Proste strategie. Idea klasyfikacji - otwieranie i zamykanie pozycji. Akwizycja danych.
T-W-4Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Opracowanie własnych strategii.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności obsługi żadnej platformy inwestycyjnej.
3,0Student potrafi wskazać wybrana platforme inwestycyjną.
3,5Student w trakcie zajeć utworzył konto demo w wybranej platformie internetowej. Zna podstawy kodowania w wybranyym jezyku.
4,0Student sprawnie obsługuje w trybie półautomatycznym wybarna platforme internetową. Umie napisać skrypt do handlu automatycznego.
4,5Student umie testować własne skrypty, implementować swoje strategie.
5,0Student umie uruchomić własny sktrypt, umie optymalizować parametry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/01_K01Student rozumie szanse i zagrożenia, które stwarza wiedza i umiejetność wykorzystania platformy brokerskiej. Posiada pokorę wobec złożonych nierozwiązywalnych w sposób analityczny zadań. Uswiadmia sobie, że dysponuje ważna kompetencją społeczną odpowiedzialności za kierunki i sposoby inwestowania własnych środków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K06Rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli handlu autoamtycznego wg uprzednio opracowanej i adaptowanej do zmieniajacego sie rynku strategiii a takze klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym.
Treści programoweT-W-1Handel algorytmiczny jako rezulat informatycznego podejscia do inwestowania - połaczenie sztucznej inteligencji, rozpoznawania wzorców, klasyfikacji, baz danych. Przegląd metod. Cechy charakterystyczne agentów tradingowych.
T-W-2Platformy tradingowe - Metatrader i WItrader. Forex – międzynarodowy rynek walutowy – 6 pytan Parnesa. Forex – pojecia podstawowe, pozycja, zlecenie, świeca, dźwignia, spread. Platformy brokerskie – przykłady – oanda, xtb.
T-W-4Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. Opracowanie własnych strategii.
T-A-1Zapoznawanie sie z platforma brokerską. Typowe funcjonalnosci. Podstawowe opreacje inwestowania półautomatycznego. Otwieranie i zamykanie pozycji w trybie natychmiastowym (Market). S kładanie zleceń z odroczoną realizacja (np. Buy LImit - Sell Stop)
T-A-4Monitoring własnej strategii inwestycyjnej na rachubku demo.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie odróznia inwestowania od totolotka
3,0Student wie co to ryzyko inwestycyjne
3,5Student potrafi obliczyć ryzyko i zysk. Potrafi wytłumaczyc ryzyko.
4,0Student zna zagrozenia dla procesów inwestowania przez internet
4,5Student posiada ugruntowaną kompetencję odpornosci na nieracjonalne oferty inwestycyjne, zwłaszcza internetowe.
5,0Student traktuje umiejetność obliczania ryzyka, zwłaszcza tego, wynikajacego z ofert internetowych, jako ważna kompetencję społeczną charakterystyczną dla członka społeczeństwa cyfrowego.