Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_O3/10_U01 | Przedmiot umożliwia pozyskanie umiejętności bądź ich rozwijanie (doskonalenie) z zakresu wiedzy ogólnej, analizy, opracowywania założeń, wnioskowania oraz decydowania. Student w oparciu o wiedzę oraz pozyskane umiejętności będzie w stanie przygotowywać, projektować, podejmować decyzje dotyczące zarządzania jakością oraz w innych obszarach gospodarczych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U07 | Ma umiejętności samokształcania się |
---|
IC_1A_U11 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
IC_1A_U12 | Ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych przedsięwzięć informatycznych |
IC_1A_U17 | Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
IC_1A_U01 | Ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych |
IC_1A_U26 | Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą |
IC_1A_U27 | Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie projakościowego rozumienia celu działalności przedsiębiorstwa |
---|
C-2 | Poznanie róznorodnych koncepcji zarządzania jakością |
C-3 | Nabycie umiejętności doboru metod i narzędzi wspomagających i utrzymujących system zarządzania jakością |
Treści programowe | T-W-3 | Koncepcje zarządzania jakością |
---|
T-W-5 | Normy zarządzania jakością serii ISO 14001 |
T-W-4 | Normy zarządzania jakością serii ISO 9000 |
T-W-6 | Normy zarządzania jakością serii ISO 18001 |
T-W-7 | Inne znormalizowane systemy zarządzania jakością |
T-W-8 | Integracja systemów zarządzania jakością |
T-L-3 | Projektowanie modelowego znormalizowanego systemu zarządzania jakością |
T-L-1 | Metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością |
T-L-2 | Zastosowanie metod i narzędzi w procesach zarządzania jakością |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny w formie prezentacji oparty na przykładach z życia gospodarczego |
---|
M-2 | laboratorium - część pierwsza - ćwiczenia przygotowujące do zaprojektowania systemu zarządzania jakością; część druga - wykonanie projektu; część trzecia - integracja systemów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: laboratorium - w trakcie zajęć oraz jakość wykonanego projektu, |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z kursu jest sprawdzianem poziomu wiedzy oraz umiejętności nabytych w trakcie zajęć laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak umiejętności w zakresie przywołania i zastosowania pojęć, kategorii, systemów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania jakością. |
3,0 | Umiejętności ograniczone do podstawowych kategorii, pojęć i narzędzi. Niewielkie umiejętności przewidywania skutków. |
3,5 | Umiejętności wykorzystywania wiedzy, zastosowania narzędzi, modelu sprowadzona do zagadnień o niezbyt skomplikowanym kształcie |
4,0 | Umiejętność analizy zdarzeń, składowych problemu, znajdowania związków pomiędzy koncepcjami. Umiejętność doboru systemu zarządzania jakością. |
4,5 | Umiejętność syntezy zjawisk, zdarzeń, koncepcji oraz uwględnianie uwarunkowań ich zastosowania. |
5,0 | Budowa ocen na podstawie interpretacji zdarzeń, doboru koncepcji w różnych warunkach gospodarczych, uwzględnianie oraz przewidywanie celu. Umiejętność obrony proponowanej koncepcji. |