Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu cyfrowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy i platformy biznesu cyfrowego | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS) |
C-2 | Nabycie praktycznych umiejetnosci projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego | 2 |
T-L-2 | Projekt przykładowego sklepu internetowego | 4 |
T-L-3 | Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja | 2 |
T-L-4 | Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego | 6 |
T-L-5 | Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia | 2 |
T-L-6 | Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS | 4 |
T-L-7 | Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja | 4 |
T-L-8 | Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy handlu elektronicznego | 2 |
T-W-2 | Platformy B2B i systemy płatnosci | 4 |
T-W-3 | Platformy handlu elektronicznego - przeglad rozwiazan | 4 |
T-W-4 | Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych | 2 |
T-W-5 | Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalnosc | 4 |
T-W-6 | Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów | 6 |
T-W-7 | Portale korporacyjne | 2 |
T-W-8 | Platformy społecznosciowe | 4 |
T-W-9 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta) | 10 |
A-L-3 | Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach) | 15 |
A-L-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec | 4 |
59 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 20 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/07_W01 Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów | IC_1A_W10, IC_1A_W15 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/07_U01 Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS. | IC_1A_U05, IC_1A_U11, IC_1A_U18 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/07_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | IC_1A_K02, IC_1A_K03 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/07_W01 Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, nie zna funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego |
3,0 | Student ogólnie orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
3,5 | Student orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,0 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,5 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych | |
5,0 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierac i uzasadniac dobór konkretnych rozwiazan do oczekiwanych celów biznesowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/07_U01 Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS. | 2,0 | Student nie zrealizował wszystkich zadan zwiazanych z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW |
3,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, ale funkcjonalnosc tych rozwiazan jest niewielka | |
3,5 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan jest wystarczajaca | |
4,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia | |
4,5 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb | |
5,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przecietny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/07_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów, ma swiadomosc potrzeb monitorowania i koordynacji postepów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Ric Shreves, Joomla! Biblia, Helion, Gliwice, 2013, II
- Thord Daniel Hedengren, Podrecznik WordPressa, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
- Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedzera, Helion, Gliwice, 2013