Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Angielski w nauce i technologii - Marketing, zarządzanie, innowacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Angielski w nauce i technologii - Marketing, zarządzanie, innowacja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomosc jezyka angielskiego w mowie i pismie w stopniu przynajmniej komunikatywnym. |
W-2 | Znajomosc elementów prawa patentowego. |
W-3 | Znajomosc elementów ekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z etapami procesu komercjalizacji wyników badan i transferu technologii. |
C-2 | Zapoznanie z angielska terminologia zwiazana z zarzadzaniem projektami badawczymi i komercjalizaja badan naukowych. |
C-3 | Zapoznanie studentów z realiami nowoczesnego biznesu oraz podejsciem komercyjnym przy opracowywaniu projektów badawczo-wdrozeniowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Okreslenie tematyki wykładów, warunków i sposobów zaliczen przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Marketing, zarzadzanie, innowacje, komercjalizacja - definicje | 1 |
T-W-3 | Prawne narzedzia ochrony własnosci intelektualnej | 4 |
T-W-4 | Zasady komercjalizacji i finansowania innowacyjnych rozwiazan | 4 |
T-W-5 | Zarzadzanie projektami badawczymi i procesami komercjalizacji badan naukowych | 4 |
T-W-6 | Poszukiwanie partnerów do współpracy | 2 |
T-W-7 | Przygotowanie i prezentowanie ofert technologicznych | 4 |
T-W-8 | Marketing innowacyjnych technologii | 2 |
T-W-9 | Relacje z przedsiebiorcami - budowa, utrzymywanie | 4 |
T-W-10 | Umowy handlowe. Negocjacje z przedsiebiorcami | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Seminarium - prezentacja. |
M-3 | Wykład konwersatoryjny. |
M-4 | Metoda przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci podczas seminarium. Ocena na podstawie wygłoszenia prezentacji. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03c_W01 Student ma wiedze o kierunkach rozwoju i najistotniejszych nowosciach w technologii i inzynierii chemicznej oraz kierunkach zwiazanych z wybranym kierunkiem badan. Student ma równiez wiedze na temat metod, technik, narzedzi i materiałów stosowanych podczas wdrazania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do wybranego kierunku badan. | TICh_3A_W07, TICh_3A_W08 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03c_U01 Student potrafi biegle pozyskiwac informacje z literatury polskiej i angielskojezycznej, baz danych i innych zródeł zwiazanych z technologia chemiczna, inzynieria chemiczna i naukami pokrewnymi. Potrafi takze interpretowac i krytycznie analizowac pozyskane informacje literaturowe oraz wyciagac prawidłowe wnioski, potrafi formułowac opinie wraz z uzasadnieniem w jezyku polskim i angielskim. Na podstawie uzyskanych informacji potrafi przygotowac i przedstawic w jezyku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczace zagadnien zwiazanych z komercjalizacja wyników badan oraz transferu technologii. | TICh_3A_U03, TICh_3A_U01, TICh_3A_U05, TICh_3A_U02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03c_K01 Student potrafi myslec i działac w sposób innowacyjny, kreatywny i przedsiebiorczy. | TICh_3A_K01 | — | C-1, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03c_W01 Student ma wiedze o kierunkach rozwoju i najistotniejszych nowosciach w technologii i inzynierii chemicznej oraz kierunkach zwiazanych z wybranym kierunkiem badan. Student ma równiez wiedze na temat metod, technik, narzedzi i materiałów stosowanych podczas wdrazania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do wybranego kierunku badan. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienic etapy procesu komercjalizacji wyników badan i transferu technologii. W stopniu podstawowym posługuje sie angielska terminologia zwiazana z zarzadzaniem projektami badawczymi i komercjalizaja badan naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03c_U01 Student potrafi biegle pozyskiwac informacje z literatury polskiej i angielskojezycznej, baz danych i innych zródeł zwiazanych z technologia chemiczna, inzynieria chemiczna i naukami pokrewnymi. Potrafi takze interpretowac i krytycznie analizowac pozyskane informacje literaturowe oraz wyciagac prawidłowe wnioski, potrafi formułowac opinie wraz z uzasadnieniem w jezyku polskim i angielskim. Na podstawie uzyskanych informacji potrafi przygotowac i przedstawic w jezyku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczace zagadnien zwiazanych z komercjalizacja wyników badan oraz transferu technologii. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwac informacje z literatury polskiej i angielskojezycznej, baz danych i innych zródeł. Na podstawie uzyskanych informacji potrafi przygotowac i przedstawic w jezyku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczace zagadnien zwiazanych z komercjalizacja wyników badan oraz transferu technologii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03c_K01 Student potrafi myslec i działac w sposób innowacyjny, kreatywny i przedsiebiorczy. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebe podnoszenia swoich kwalifikacji i koniecznosc ciagłej adaptacji swojej wiedzy i umiejetnosci do zmian zachodzacych we współczesnym swiecie, mysli i działa w sposób innowacyjny, jest kreatywny i przedsiebiorczy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Prystrom, Joanna Ewa, Innowacje w procesie rozwoju gospodarczego : istota i uwarunkowania : podrecznik akademicki, Difin, Warszawa, 2012
- Hołub-Iwan, Joanna. - Red., Innowacje w rozwijaniu konkurencyjnosci firm : znaczenie, wsparcie, przykłady zastosowań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2011
- Zakrzewska, Agnieszka - Red., Wyzwania rozwojowe małych i srednich przedsiebiorstw : innowacje, technologie, kryzys, Difin, Warszawa, 2011
- Dolinska, Małgorzata, Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010
- Szwaja, Janusz - Red., Prawo własnosci przemysłowej: prawo patentowe, prawo znaków towarowych, ochrona wzorów przemysłowych oraz ochrona topografii układów scalonych, UKIE, Warszawa, 1998