Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu SPECIALISTIC ARCHITECTURAL DESIGN:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | SPECIALISTIC ARCHITECTURAL DESIGN | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Intermediate skills in architectural design. Basic knowledge of technical aspects such as construction, MEP, law regulations. Operative in architecture design programs - not necessary course programs. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to increase knowledge and skill in design of sports facilities. Additionally developing skills in implementation of digital tools during design process. Course integrate architecture and structural engineering students. Finally students will have opportunity to practice public presentation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | - | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | - | 105 |
105 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and workshop (design studio) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment will be made on 3 oral presentations prepared on different stages of project. Final presentation on A0 boards. Presentation will include all the aspects of thesis defence including questions and project discussions with other students. Elements of evaluation based on thesis requirements. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_W01 Basic understanding of parametric design process. Understanding of main principles in sport facilities design. Basic 3d modeling skills in Rhino and Grasshopper. Extended oral and verbal presentation skills. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_CSI2-III/2_U01 Basic understanding of parametric design process. Understanding of main principles in sport facilities design. Basic 3d modeling skills in Rhino and Grasshopper. Extended oral and verbal presentation skills. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Benedikt M., Cyberspace: First Steps, The MIT Press, Cambridge, 2001
- Bollinger K., Grohman M., Tessmann O., Form, Force, Performance. Multi-parametric Structural Design, John Wiley & Sons, London, 2008, Vol. 78, No. 2–3
- Burns K., Surface: Architecture’s Expanded Field, John Wiley & Sons, London, 2003, Vol. 73, No. 2
- Burry M., Between Surface and Substance, John Wiley & Sons, London, 2003, Vol. 73, No. 2
- Januszkiewicz K., O projektowaniu architektury w dobie narzędzi cyfrowych. Stan aktualny i perspektywy rozwoju, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010
Literatura dodatkowa
- Chaszar A., Blurring the Lines. Exploration of Current CAD/CAM Techniques, John Wiley & Sons, London, 2003, Vol. 73, No. 1
- Collins M.W., Brebbia C.A., Design and Nature II: Comparing Design in Nature with Science and Engineering, WIT Press, 2004
- Hensel M., Fit Fabric: Versatility Through Redundancy and Differentiation, John Wiley & Sons, London, 2004, Vol. 74, No. 3
- Hensel M., Towards Self-Organisational and Multiple-Performance Capacity in Architecture, John Wiley & Sons, London, 2006, Vol. 76, No. 3
- Hensel M., Menges A., Inclusive Performance; Efficiency Versus Effectiveness. Toward Morpho-Ecological Approach for Design, John Wiley & Sons, London, 2008, Vol. 78, No. 2–3