Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu BIOTECHNOLOGY FOR ENVIRONMENT PROTECTION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIOTECHNOLOGY FOR ENVIRONMENT PROTECTION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic molecular biology, plant breeding. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Presentation of modern methods of plant biotechnology and their application in environment protection. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Breeding methods for improving environment traits of plants | 4 |
T-L-2 | Molecular breeding | 6 |
T-L-3 | Methods of in vitro culture | 8 |
T-L-4 | methods of GMO generation | 8 |
T-L-5 | Useful traits modified by genetic engineering | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Algae for renewable biomass and energy production | 2 |
T-W-2 | Plants for renewable biomass and energy production | 4 |
T-W-3 | Selecting plants for sustainable agriculture with decreased fertilizers and pesticide doses | 2 |
T-W-4 | Selecting plants with lower energy input for cultivation | 2 |
T-W-5 | Types of environmental stresses for plants and their response strategies | 4 |
T-W-6 | Plants better adjusted to climate change | 2 |
T-W-7 | Classic breeding and biotechnological methods to improve plant performance in stress conditions | 4 |
T-W-8 | Phytoremediation as an effective method of soil and water protection | 4 |
T-W-9 | Genetically modified plants for environment protection | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in tha laboraatory | 30 |
A-L-2 | self-study of the lterature | 36 |
A-L-3 | prepare to pass the practical | 10 |
76 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lecture | 30 |
A-W-2 | self-study of the literature | 60 |
A-W-3 | written exam | 2 |
A-W-4 | preparation to written exam | 12 |
104 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: practical exam |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_W01 Students will gain knowledge on various methods of producing plants tolerant to environmental stresses and giving high biomass production | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_U01 Students will be able to recognize plant species and methods for their improvement in respect to environmental challenges | — | — | C-1 | — | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_K01 Students will be aware of a possibilities tu utilize modern biotechnology methods for improving plants as a renewable resources for environment protection | — | — | C-1 | — | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_W01 Students will gain knowledge on various methods of producing plants tolerant to environmental stresses and giving high biomass production | 2,0 | |
3,0 | knowledge about methods and plants predisposed for biomass production and plants for environment protection | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_U01 Students will be able to recognize plant species and methods for their improvement in respect to environmental challenges | 2,0 | |
3,0 | selection of proper plant species for individual environment protection and for biomass production | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_??_K01 Students will be aware of a possibilities tu utilize modern biotechnology methods for improving plants as a renewable resources for environment protection | 2,0 | |
3,0 | name major problems in environment protection using biotechnology methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeżowski S., Wojciechowicz M.K., Zenkteler E., Alternative plants for sustainable agriculture, Polish Academy of Sciences, Poznań , Poland, 2006
- Razdan M., Introduction of plant tissue culture, Science Publisher, 2003