Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot EVOLUTION ON MOLECULAR LEVEL
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,00,62egzamin
laboratoriaL2 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1molecular biology
W-2genetics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understanding of evolution theory on the molecular level

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data15
15
wykłady
T-W-1Theories on pre-biotic evolution2
T-W-2Concept of molecular clock1
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level2
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level2
T-W-5Examples of protein evolution2
T-W-6Exons and introns in evolution2
T-W-7Evolution written in the DNA sequence2
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution1
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1participation in tha laboratory15
A-L-2self-study of the literature13
A-L-3prepare to pass the practical2
30
wykłady
A-W-1participation in lecture15
A-W-2self-study of the literature30
A-W-3Preparation to exam16
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1laboratory
M-2lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: practical exam
S-2Ocena podsumowująca: written exam

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_W01
Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_U01
Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_??_K01
Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes

Literatura podstawowa

  1. D.J. Futuyma, Evolution, Sinauer Associates Inc., MA, USA, 2005
  2. T. A. Brown, Genomes, Bios Scientific Publishers Ltd., 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Construction of phylogenetic trees on the basis of marker and DNA sequence data15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Theories on pre-biotic evolution2
T-W-2Concept of molecular clock1
T-W-3Molecular mechanisms underlying changes at the genome level2
T-W-4Mechanisms underlying evolution at the gene level2
T-W-5Examples of protein evolution2
T-W-6Exons and introns in evolution2
T-W-7Evolution written in the DNA sequence2
T-W-8Mitochondrial DNA to track human evolution1
T-W-9Chromosome Y DNA to track human evolution1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1participation in tha laboratory15
A-L-2self-study of the literature13
A-L-3prepare to pass the practical2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lecture15
A-W-2self-study of the literature30
A-W-3Preparation to exam16
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WKSiR_2-_??_W01Students will know what is a molecular basis of evolutionary change in living organisms
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WKSiR_2-_??_U01Students explain molecular mechanisms leading to evolutionary changes
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WKSiR_2-_??_K01Student is aware of a complexity of the molecular mechanisms leading to evolutionary changes