Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MICROBIOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MICROBIOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Mikrobiologii i Biotechnologii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krystyna Cybulska <Krystyna.Cybulska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Błaszak <Magdalena.Blaszak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to familiarize students with various environmental microorganisms and their role in terrestrial and aquatic ecosystems. Environmental biotechnology (e.g. biodegradation of contaminants from various matrices of the environment, restoration of degraded soils, production of biologicals, recycling of waste) uses the natural activity of bacteria and fungi. Therefore, the aim of the course is to acquaint students with issues related to the environment, using micro-organisms to eliminate impurities on an industrial scale. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Fieldwork: Trip to the plants using biotechnology (e.g. biological sewage treatment plant, composting facility, biogas plant) | 10 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Topics of Laboratories: Soil bacteria and fungi - microscopic observations and tests on selected enzymatic activities. Sludge from the sewage treatment plants - microscopic observations of bacteria and protozoa, biochemical processes. Lactic acid and alcohol fermentation - study of the processes. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Topics of lectures: Microorganisms of the environment (soil and water), the characteristics of taxonomic groups and their spread in nature. Fundamentals of physiology and biochemistry of the bacterial cell. The impact of environmental and anthropogenic factors on the formation of unit of soil microorganisms. Interactions between soil organisms. The role of microorganisms in ecosystems. Environmental biotechnology processes used in biotechnology, fundamentals of Applied Microbiology. The use of microorganisms in environmental protection. Biological sewage treatment plants. Bioremediation of soils on degraded areas. Bacteria and fungi in organic farming. Lactic acid and alcohol fermentation in various industries. Microorganisms as a source of renewable energy. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in field trips | 5 |
A-A-2 | studying the activities of the company | 14 |
A-A-3 | raport | 12 |
31 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in a lab | 10 |
A-L-2 | preparing to pass laboratories | 10 |
A-L-3 | reading literature | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation | 15 |
A-W-2 | required readings | 20 |
A-W-3 | review of the literature | 12 |
A-W-4 | learning to test | 12 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedia presentations |
M-2 | Laboratory exercises |
M-3 | Discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pass laboratory conspects |
S-2 | Ocena podsumowująca: Tests |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows the structure of soil microorganisms and can discuss their metabolism, environmental activity | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student uses basic microbial concepts and is able to do easy tasks, labor exercises | — | — | C-1 | T-L-1, T-A-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows the structure of soil microorganisms and can discuss their metabolism, environmental activity | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic informations about soil microorganisms | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student uses basic microbial concepts and is able to do easy tasks, labor exercises | 2,0 | |
3,0 | Student is able to do easy tasks, labor exercises | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential | 2,0 | |
3,0 | The student can work in a team | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lawrence K. Wang, Volodymyr Ivanov, Joo-Hwa Tay, Environmental Biotechnology - online, Springer Link, Humana Press, http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-60327-140-0, 2010
- Slonczewski Joan, Microbiology: an evolving science, W.W. Norton, New York; London, 2011
- Bitton Gabriel, Wastewater microbiology, Hoboken: Wiley-Blackwell, 2011
- Moo-Young, Murray - Red., Comprehensive biotechnology 1-6, Elsevier, Amsterdam, 2011
Literatura dodatkowa
- Daniel A. Vallero, Environmental Biotechnology A Biosystems Approach - online, Elsevier Inc., http://www.sciencedirect.com/science/book/9780123750891, 2010