Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu PROCESSING TECHNOLOGIES OF WASTE FOR ENERGY PRODUCTION:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PROCESSING TECHNOLOGIES OF WASTE FOR ENERGY PRODUCTION | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl>, Ewa Możdżer <Ewa.Mozdzer@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic information on the waste management and waste processing. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of properties Municipial Solid Waste (MSW) and processing technologies. Students learn energy generation from Municipial Solid Waste and disposal of MSW by thermal and biological conversion. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Properties and composition of Municipial Solid Waste as a criterion for the use of thermal and biological conversion. | 2 |
T-A-2 | Economic approach and environment impact of Municipial Solid Waste conversion methods | 2 |
T-A-3 | Presentation of MSW processing technology (Waste incinerator) | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The composition and properties of Municipal Soild Waste. | 2 |
T-W-2 | Division of thermal conversion methods of Municipial Solid Waste (MSW). | 3 |
T-W-3 | Energy generation from Municipial Solid Waste by biological processing. | 2 |
T-W-4 | Impact of processing methods of MSW to energy on environment. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the classes | 6 |
A-A-2 | Preparation for the classes | 8 |
A-A-3 | Preparation of elaboration | 10 |
A-A-4 | Consultations | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Performence in lectures | 8 |
A-W-2 | Consultations | 7 |
A-W-3 | Preparation for the test | 20 |
A-W-4 | Studying of literature | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures/multimedia presentation |
M-2 | laboratories/case method, demonstration |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: elaboration |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of waste to energy conversion technologies. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can recognize and select appropriate waste to converse to energy. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student has mind the rapid development of technologies conversion of waste to energy, and the need constantly expand knowledge in this area. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of waste to energy conversion technologies. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of waste to energy conversion technologies. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student can recognize and select appropriate waste to converse to energy. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to identify the basic groups of waste suitable for energy use and has limited knowledge of energy recovery processes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student has mind the rapid development of technologies conversion of waste to energy, and the need constantly expand knowledge in this area. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the rapid development of waste to energy conversion technologies and their importance to the economy and the environment, but is not self-reliant on this. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Young G. C., Municipal solid waste to energy conversion processes. Economic, technical, and renewable comparisons., John Wiley & Sons Inc., New Jersey, 2010
- 2. Integrated Pollution Prevention and Control, Reference Document on the Best Available for Waste Incineration, European Commission, 2006
Literatura dodatkowa
- Velzy C. O., Grillo L. M., Waste-to-Energy Combustion. Chapter 24 [In:] Handbook of Energy Efficiency and Renewable Energy (Kreith F., Goswani D. Y., Editors), Taylor & Francis Group, 2007
- http://www.conserve-energy-future.com, 2017
- http://www.eswet.eu, 2017