Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Analysis of food contaminants:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analysis of food contaminants | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of analytical chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge about typical contaminants generated naturally in food and brought from environment, and practical skills in the range of their analysis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Natural contaminations present in foods. Natural toxicants generated in food during spoilage processes. Examination of ethanol and methanol content in beverages. Changes in plant oils at high temperature. Products of fats oxidation. | 20 |
T-L-2 | Environmental toxicants (pesticides, pharmaceuticals, industrial contaminants). Pesticide residues in food. Pharmaceutical residues in drinking water. | 20 |
T-L-3 | Examination of adulterated food. | 4 |
T-L-4 | Test | 1 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory classes | 45 |
A-L-2 | Individual work with literature | 5 |
A-L-3 | Preparing of written reports | 5 |
A-L-4 | Consultation | 2 |
A-L-5 | Preparation for the final test | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratory |
M-2 | Individual work with literature |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of working in the laboratory |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of written reports |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student will be able to explain sources of different food contaminants. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Student will be able to perform analysis of selected food contaminants and examine adulteration of food. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
WM-WTiICh_2-_null_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 student is aware of the impact of contaminants on consumer health | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Student will be able to explain sources of different food contaminants. | 2,0 | |
3,0 | student is able to name the main sources of food contaminants and give the common examples | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Student will be able to perform analysis of selected food contaminants and examine adulteration of food. | 2,0 | |
3,0 | student is able to perform analysis with the help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_2-_null_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | 2,0 | |
3,0 | student is able to prepare a report on a specified topic | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 student is aware of the impact of contaminants on consumer health | 2,0 | |
3,0 | student is able to describe the harmful effect of determined substances on human | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- ed. W.M. Dąbrowski, Z.E. Sikorski, Toxins in Food, CRC Press, Boca Raton, 2005
- T. P. Coultate, Food: the Chemistry of its Components, RSC, Cambridge, 2009
- ed. T. Reemtsma, M. Jekel, Organic pollutants in the water cycle, Wiley-VCH, Weinheim, 2006
Literatura dodatkowa
- ed. J.P.F. D'Mello, Food Safety: Contaminants and Toxins, CABI, Trowbrige, 2003