Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Biochemistry:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Biochemistry
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Sawicka <Marta.Sawicka@zut.edu.pl>, Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,31zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,38zaliczenie
laboratoriaL2 45 2,00,31zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamentals of inorganic and organic chemistry and biology.
W-2Fundamentals of chemical calculations.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The course aims to give a general knowledge about the biochemistry

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Introduction1
T-A-2Kinetics of reaction2
T-A-3Chemical equilibrium2
T-A-4Acid-base equilibrium2
T-A-5Acid-base behavior of amino acid2
T-A-6Osmotic pressure2
T-A-7Kinetics of enzyme reactions2
T-A-8Spectroscopy in biochemistry2
15
laboratoria
T-L-1Characteristic chemical reaction of amino acid.9
T-L-2Characteristic chemical reaction of proteins12
T-L-3Colors reactions of carbohydrates12
T-L-4Physical chemical properties of lipids12
45
wykłady
T-W-1Proteins – compositions, structure and function / ligand binding, enzymes, enzyme kinetics, membrane proteins/.5
T-W-2Metabolism – bioenergetics, glycolysis and gluconeogenesis.3
T-W-3The Citric Acid Cycle2
T-W-4Metabolic regulation3
T-W-5Oxidative phosphorylation2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1The participation in the classes15
A-A-2The individual preparation of student for the classes15
30
laboratoria
A-L-1The participation in the laboratory45
A-L-2The individual preparation of student for the laboratory10
A-L-3The preparation of laboratory report5
60
wykłady
A-W-1The participation in the lectures with the possibility of the discussion15
A-W-2Individual studies of the subject - reading of the recomended literature10
A-W-3The individual preparation of student for the exam5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1The lectures with the discussion
M-2Classes
M-3Laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam and/or oral discussion
S-2Ocena formująca: Assessment of laboratory written report
S-3Ocena formująca: Assessment of homework assignments
S-4Ocena formująca: Evaluation of the student’s work based on the student activity during the course

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_null_W01
Fundamental scientific knowledge about processes in living organisms.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_null_U01
Application of mathematics and computational methods to the field of biochemistry.
C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-2S-3, S-4
WM-WTiICh_2-_null_U02
Laboratory result analysis and their interpretation
C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_null_K01
Student is able to choose the appropriate method in order to solve particular problem
C-1T-A-2, T-A-5, T-A-7, T-A-8M-1, M-2, M-3S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_null_W01
Fundamental scientific knowledge about processes in living organisms.
2,0
3,0Student has a fundamental knowledge about biochmeistry.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_null_U01
Application of mathematics and computational methods to the field of biochemistry.
2,0
3,0Student is able to make some chemical calculations.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WTiICh_2-_null_U02
Laboratory result analysis and their interpretation
2,0
3,0Student is able to carry simple experiment with the interpretation of obtained results
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_2-_null_K01
Student is able to choose the appropriate method in order to solve particular problem
2,0
3,0Student is able to choose the appropriate method in order to solve less complicated problem
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Donald Voet, Judith G.Voet, Biochemistry, John Wiley & Sons, 2011
  2. Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko, Lubert Stryer; W. H. Freeman, Biochemistry, International Edition
  3. Robert K. Murray, Darryl K. Granner, Peter A. Mayes, Harper's Illustrated Biochemistry

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Introduction1
T-A-2Kinetics of reaction2
T-A-3Chemical equilibrium2
T-A-4Acid-base equilibrium2
T-A-5Acid-base behavior of amino acid2
T-A-6Osmotic pressure2
T-A-7Kinetics of enzyme reactions2
T-A-8Spectroscopy in biochemistry2
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Characteristic chemical reaction of amino acid.9
T-L-2Characteristic chemical reaction of proteins12
T-L-3Colors reactions of carbohydrates12
T-L-4Physical chemical properties of lipids12
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proteins – compositions, structure and function / ligand binding, enzymes, enzyme kinetics, membrane proteins/.5
T-W-2Metabolism – bioenergetics, glycolysis and gluconeogenesis.3
T-W-3The Citric Acid Cycle2
T-W-4Metabolic regulation3
T-W-5Oxidative phosphorylation2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1The participation in the classes15
A-A-2The individual preparation of student for the classes15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1The participation in the laboratory45
A-L-2The individual preparation of student for the laboratory10
A-L-3The preparation of laboratory report5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1The participation in the lectures with the possibility of the discussion15
A-W-2Individual studies of the subject - reading of the recomended literature10
A-W-3The individual preparation of student for the exam5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_null_W01Fundamental scientific knowledge about processes in living organisms.
Cel przedmiotuC-1The course aims to give a general knowledge about the biochemistry
Treści programoweT-W-1Proteins – compositions, structure and function / ligand binding, enzymes, enzyme kinetics, membrane proteins/.
T-W-2Metabolism – bioenergetics, glycolysis and gluconeogenesis.
T-W-3The Citric Acid Cycle
T-W-4Metabolic regulation
T-W-5Oxidative phosphorylation
Metody nauczaniaM-1The lectures with the discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam and/or oral discussion
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has a fundamental knowledge about biochmeistry.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_null_U01Application of mathematics and computational methods to the field of biochemistry.
Cel przedmiotuC-1The course aims to give a general knowledge about the biochemistry
Treści programoweT-A-2Kinetics of reaction
T-A-3Chemical equilibrium
T-A-4Acid-base equilibrium
T-A-5Acid-base behavior of amino acid
T-A-6Osmotic pressure
T-A-7Kinetics of enzyme reactions
T-A-8Spectroscopy in biochemistry
Metody nauczaniaM-2Classes
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Assessment of homework assignments
S-4Ocena formująca: Evaluation of the student’s work based on the student activity during the course
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to make some chemical calculations.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_null_U02Laboratory result analysis and their interpretation
Cel przedmiotuC-1The course aims to give a general knowledge about the biochemistry
Treści programoweT-L-1Characteristic chemical reaction of amino acid.
T-L-2Characteristic chemical reaction of proteins
T-L-3Colors reactions of carbohydrates
T-L-4Physical chemical properties of lipids
Metody nauczaniaM-3Laboratory
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Assessment of laboratory written report
S-4Ocena formująca: Evaluation of the student’s work based on the student activity during the course
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to carry simple experiment with the interpretation of obtained results
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_null_K01Student is able to choose the appropriate method in order to solve particular problem
Cel przedmiotuC-1The course aims to give a general knowledge about the biochemistry
Treści programoweT-A-2Kinetics of reaction
T-A-5Acid-base behavior of amino acid
T-A-7Kinetics of enzyme reactions
T-A-8Spectroscopy in biochemistry
Metody nauczaniaM-1The lectures with the discussion
M-2Classes
M-3Laboratory
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Assessment of homework assignments
S-4Ocena formująca: Evaluation of the student’s work based on the student activity during the course
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to choose the appropriate method in order to solve less complicated problem
3,5
4,0
4,5
5,0