Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Biochemistry:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biochemistry | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Sawicka <Marta.Sawicka@zut.edu.pl>, Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of inorganic and organic chemistry and biology. |
W-2 | Fundamentals of chemical calculations. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims to give a general knowledge about the biochemistry |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Introduction | 1 |
T-A-2 | Kinetics of reaction | 2 |
T-A-3 | Chemical equilibrium | 2 |
T-A-4 | Acid-base equilibrium | 2 |
T-A-5 | Acid-base behavior of amino acid | 2 |
T-A-6 | Osmotic pressure | 2 |
T-A-7 | Kinetics of enzyme reactions | 2 |
T-A-8 | Spectroscopy in biochemistry | 2 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Characteristic chemical reaction of amino acid. | 9 |
T-L-2 | Characteristic chemical reaction of proteins | 12 |
T-L-3 | Colors reactions of carbohydrates | 12 |
T-L-4 | Physical chemical properties of lipids | 12 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Proteins – compositions, structure and function / ligand binding, enzymes, enzyme kinetics, membrane proteins/. | 5 |
T-W-2 | Metabolism – bioenergetics, glycolysis and gluconeogenesis. | 3 |
T-W-3 | The Citric Acid Cycle | 2 |
T-W-4 | Metabolic regulation | 3 |
T-W-5 | Oxidative phosphorylation | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | The participation in the classes | 15 |
A-A-2 | The individual preparation of student for the classes | 15 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | The participation in the laboratory | 45 |
A-L-2 | The individual preparation of student for the laboratory | 10 |
A-L-3 | The preparation of laboratory report | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | The participation in the lectures with the possibility of the discussion | 15 |
A-W-2 | Individual studies of the subject - reading of the recomended literature | 10 |
A-W-3 | The individual preparation of student for the exam | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | The lectures with the discussion |
M-2 | Classes |
M-3 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam and/or oral discussion |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of laboratory written report |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of homework assignments |
S-4 | Ocena formująca: Evaluation of the student’s work based on the student activity during the course |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Fundamental scientific knowledge about processes in living organisms. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Application of mathematics and computational methods to the field of biochemistry. | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-2 | S-3, S-4 |
WM-WTiICh_2-_null_U02 Laboratory result analysis and their interpretation | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3 | S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 Student is able to choose the appropriate method in order to solve particular problem | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-5, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 Fundamental scientific knowledge about processes in living organisms. | 2,0 | |
3,0 | Student has a fundamental knowledge about biochmeistry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 Application of mathematics and computational methods to the field of biochemistry. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to make some chemical calculations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_2-_null_U02 Laboratory result analysis and their interpretation | 2,0 | |
3,0 | Student is able to carry simple experiment with the interpretation of obtained results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 Student is able to choose the appropriate method in order to solve particular problem | 2,0 | |
3,0 | Student is able to choose the appropriate method in order to solve less complicated problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Donald Voet, Judith G.Voet, Biochemistry, John Wiley & Sons, 2011
- Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko, Lubert Stryer; W. H. Freeman, Biochemistry, International Edition
- Robert K. Murray, Darryl K. Granner, Peter A. Mayes, Harper's Illustrated Biochemistry