Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION USING ASPEN PLUS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION USING ASPEN PLUS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,40zaliczenie
wykładyW2 30 3,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamentals of chemical engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Selected process simulation in Aspen Plus.30
30
wykłady
T-W-1Introduction to chemical engineering process simulation. Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation. Basic process options and simulation tools in Aspen Plus. Selecting physical property models. The data regression system. Unit operation models. Reaction and reactors. Separation columns. Processes with recycle. Sensitivity analysis. Optimization.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Class participation30
A-L-2Solving computational problems30
60
wykłady
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial15
A-W-3Individual work45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
S-2Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_W01
The student will be able to develop the process models based on conservation principles.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_U01
The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_2-_??_K01
The student will be able to model chemical engineering processes.

Literatura podstawowa

  1. Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, 2001
  2. Dhurjati P., Shiflett M., Modeling and simulation in chemical engineering using Aspen and Matlab, CRC Press, 2014
  3. Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
  4. Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
  5. Schefflan R., Teach Yourself the Basics of Aspen Plus, Wiley, New York, 2011
  6. Luyben W.L., Chemical Reactor Design and Control, Wiley, New York, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Selected process simulation in Aspen Plus.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to chemical engineering process simulation. Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation. Basic process options and simulation tools in Aspen Plus. Selecting physical property models. The data regression system. Unit operation models. Reaction and reactors. Separation columns. Processes with recycle. Sensitivity analysis. Optimization.30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Class participation30
A-L-2Solving computational problems30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial15
A-W-3Individual work45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_??_W01The student will be able to develop the process models based on conservation principles.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_??_U01The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_2-_??_K01The student will be able to model chemical engineering processes.