Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Mathematical methods in chemical engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematical methods in chemical engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>, Katarzyna Ziętarska <kzietarska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Describe chemical engineering processes in mathematical form. 2. Identify analytical solution to the differential equations. 3. Interpret the solution to differential equations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formulation of physicochemical problems. Solution of ordinary differential equations. Solution of coupled Simultaneous ODE. Series solution methods. The calculus of finite differences. Numerical solution of ODEs: initial value problems and boundary value problems, weighted residuals. Laplace transforms. Numerical solution of PDEs. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Formulation of physicochemical problems. Modelling: model building process. Model hierarchy. Models with many variables. Boundary conditions. Vector spaces. Matrices. Matrix algebra: row operations, direct elimination methods, iterative methods. Special functions. Ordinary differential equations. First-order equations. Solution methods for second-order nonlinear equations. Linear equations of higher order. Coupled Simultaneous ODE. Series solution methods. Integral functions. Staged-process models. The calculus of finite differences. Approximate methods for ODE solution. Perturbation methods. Initial value problems. Boundary value problems: weighted residuals. Elements of complex variables. Laplace transforms. Solution techniques for solving PDEs. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 50 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 The student will be able to describe chemical engineering processes in mathematical form. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 The student will be able to identify analytical solution to the differential equations. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 The student will be able to interpret the solution to differential equations. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
- Loney N.W., Applied Mathematical Methods for Chemical Engineers, CRC, Boca Raton, 2015
Literatura dodatkowa
- Basmadjian D., The art of modeling in science and engineering, CRC, Boca Raton, 2000