Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics. Fundamentals of chemical engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Develop of process models based on conservation laws and process data. 2. Use computational techniques to solve the process models. 3. Use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Development of exemplary mathematical models. Modelling and simulation of selected chemical engineering systems. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Dimensional analysis. Scaling. Mathematical model development. Synthesis of sub-models. Classification of models: deterministic, stochastic, lumped and distributed parameter. Modelling and simulation techniques. Population balance models. Microbial population. Monte Carlo methods. Nonlinear dynamics and chaos. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 50 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 The student will be able to use computational techniques to solve the process models. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, San Diego, 2001
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2011
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
Literatura dodatkowa
- Ingham J., Dunn I.J., Heinzle E., Prenosil J.E., Snape J.B., Chemical engineering dynamics, Wiley, Weinheim, 2007
- Dobre T.G., Marcano J.G.S., Chemical engineering. Modelling, simulation and similitude, Wiley, Weinheim, 2007