Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu SEPARATION PROCESSES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | SEPARATION PROCESSES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. 2. Describe the scientific principles associated with separation equipments. 3. Demonstrate basic knowledge of making mass balances and specifying component recovery and product purity. 4. Demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Thermodynamic analysis of selected separation processes. Single equilibrium stages calculations. Flash calculations. Calculation of selected separation processes: distillation, liquid–liquid extraction, supercritical extraction, membrane separations, adsorption, ion exchange, chromatography, electrophoresis, mechanical phase separations. Modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. Fundamental concepts. Thermodynamics of separation processes. Mass transfer and diffusion. Single equilibrium stages calculations. Flash calculations. Cascades systems. Hybrid systems. Absorption. Stripping of dilute mixtures. Distillation. Liquid–liquid Extraction. Multicomponent, multistage separations. Supercritical extraction. Membrane separations. Adsorption. Ion exchange. Chromatography. Electrophoresis. Mechanical phase separations. Modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 50 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 The student will be able to describe the scientific principles associated with separation equipments. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Seader J.D., Henley E.J., Separation process principles, Wiley, New York, 2006
- Seader J. D., Henley E.J., Roper D.K., Martin R.E., Separation process principles. Chemical and biochemical operations, Wiley, New York, 2011
- Wankat P.C., Separation Process Engineering, Prentice Hall, New Jersey, 2012
- Noble R.D., Terry P.A., Principles of chemical separations with environmental applications, Cambridge University Press, New York, 2004