Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu TRANSPORT PHENOMENA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | TRANSPORT PHENOMENA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Formulate governing equation for momentum, mass, and heat transfer. 2. Identify the terms describing storage, convection, diffusion, dispersion, and generation in the general governing equation for momentum, mass, and heat transfer. 3. Understand the various components needed for setting up conservation equations. 4. Utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. 5. Appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Derivation of momentum conservation equations. Solving selected problems related to momentum transfer. Derivation of energy conservation equations. Solving selected problems related to energy transfer. Derivation of mass conservation equations. Solving selected problems related to mass transfer. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Momentum transport: Viscosity; Mechanisms of momentum transport; Momentum balances; Velocity distributions in laminar and turbulent flow; Interphase transport of momentum in isothermal systems; Macroscopic balances for isothermal flow systems. Energy Transport: Mechanisms of energy transport; Thermal conductivity; Energy balances; Temperature distributions in solids; The equations of change for nonisothermal systems; Temperature distributions in turbulent flow; Interphase transport in nonisothermal systems; Macroscopic balances for nonisothermal systems. Mass transport: Mechanisms of mass transport; Diffusivity; Mass balances; Concentration distributions in solids. Equations of change for multicomponent systems; Concentration distributions in turbulent flow, Interphase transport; Macroscopic mass balances for multicomponent systems. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Tutorial | 15 |
A-A-3 | Solving computational problems | 45 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 50 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_W01 The student will be able to understand the various components needed for setting up conservation equations. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_U01 The student will be able to utilize information obtained from solutions of the balance equations to solve chemical engineering problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_2-_null_K01 The student will be able to appreciate relevance of transport phenomena in chemical engineering. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Bird R.B., Stewart W.E., Lightfoot E.N., Transport Phenomena, Wiley, New York, 2007
- Brodkey R.S., Hershey H.C., Transport phenomena. A unified approach, McGraw-Hill, New York, 1988
- Kessler, David P. Greenkorn. Kessler D.P., Greenkorn R.A., Momentum, heat, and mass transfer fundamentals, Marcel Dekker, Basel, 1999