Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji roślinnej
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Koc <Dorota.Koc@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-2 | Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms) | 4 |
T-LK-3 | Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 2 |
T-LK-4 | Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences) | 2 |
T-LK-5 | Odżywianie (Nutrition) | 2 |
T-LK-6 | Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-LK-7 | Układ krążenia (The circulatory system) | 2 |
T-LK-8 | Układ trawienny (Digestion in humans) | 2 |
T-LK-9 | Układ oddechowy (Respiration) | 2 |
T-LK-10 | Układ wydalniczy (The excretory system) | 2 |
T-LK-11 | Układ kostny (Locomotion) | 2 |
T-LK-12 | Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 2 |
T-LK-13 | Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans) | 2 |
T-LK-14 | Komórki macierzyste (Stem cells) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 55 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-4 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | BT_2A_W01 | — | — | C-1 | T-LK-5, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-14, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-13, T-LK-10, T-LK-12, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | BT_2A_U03 | — | — | C-1 | T-LK-14, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-13 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
BT_2A_BTR-S-07.1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | BT_2A_U03 | — | — | C-2 | T-LK-12, T-LK-14, T-LK-13, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-5 | M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | BT_2A_K01, BT_2A_K07 | — | — | C-2 | T-LK-9, T-LK-13, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-14, T-LK-3, T-LK-2 | M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTR-S-07.1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTR-S-07.1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- N. Brieger, A. Pohl, TECHNICAL ENGLISH. VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
- K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
- John H. Postlethwait, Janet L. Hopson, Ruth C. Veres, Biology! BRINGING SCIENCE TO LIFE, McGraw-Hill, 1991
- Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, BIOLOGY FOR THE IB DIPLOMA, Cambridge, 2011
- Miracles locked in a living cell., The Sunday Times
Literatura dodatkowa
- M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011