Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Social communication and negotiation techniques:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Social communication and negotiation techniques
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of society.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions2
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions2
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills1
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.1
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.2
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.2
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.2
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations2
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Attendance15
A-W-2Preparation of a presentation on chosen topic.5
A-W-3Meritorical preparation for lectures.5
A-W-4Preparation for completing the course.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
BTap_2A_W02C-2, C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
BTap_2A_U01C-2, C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
BTap_2A_K04, BTap_2A_K06C-2, C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-A-O8.1_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2014
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
  3. Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
  2. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions2
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions2
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills1
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.1
T-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.2
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.2
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.2
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations2
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance15
A-W-2Preparation of a presentation on chosen topic.5
A-W-3Meritorical preparation for lectures.5
A-W-4Preparation for completing the course.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_W01The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_W02posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych i humanistycznych w biotechnologii
Cel przedmiotuC-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
Treści programoweT-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_U01The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
Treści programoweT-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-A-O8.1_K01The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_K04ma świadomość istnienia norm etycznych i społecznych związanych z prowadzoną pracą badawczą i działalnością zawodową; rozumie celowość postępowania zgodnie z wytyczonymi zasadami etycznymi i prawnymi
BTap_2A_K06wykazuje odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz ich skutki; prezentuje postawę rzeczową i krytyczną
Cel przedmiotuC-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
Treści programoweT-W-5Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-W-3Negotiator – set of attributes and skills
T-W-4Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-7Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-9Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-2Social communication basics, its goals and conditions
T-W-6Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-8Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0