Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu English language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot English language
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Development of communicative and language competences for special purposes.
C-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure2
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms4
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.2
T-L-4Photosynthesis Relative sentences2
T-L-5Nutrition2
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers2
T-L-7The circulatory system2
T-L-8Digestion in humans2
T-L-9Respiration2
T-L-10The excretory system2
T-L-11Locomotion2
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.2
T-L-13Coordination in humans2
T-L-14Stem cells2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Practical classes30
A-L-2Preparation for classes55
A-L-3Individual tutorials5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
BTap_2A_W01C-1T-L-11, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-2, T-L-14, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-12, T-L-13, T-L-7, T-L-10M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
BTap_2A_U03C-1T-L-10, T-L-13, T-L-3, T-L-11, T-L-6, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-7, T-L-14, T-L-2, T-L-5, T-L-12M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
BTap_2A_BTZ-A-07.1_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
BTap_2A_U03C-2T-L-13, T-L-10, T-L-14, T-L-12, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-7, T-L-11, T-L-4, T-L-9, T-L-2M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
BTap_2A_K07, BTap_2A_K01C-2T-L-7, T-L-6, T-L-14, T-L-11, T-L-10, T-L-13, T-L-3, T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-12, T-L-2, T-L-5, T-L-9M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
BTap_2A_BTZ-A-07.1_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTap_2A_BTZ-A-07.1_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, TECHNICAL ENGLISH. VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
  3. John H. Postlethwait, Janet L. Hopson, Ruth C. Veres, Biology! BRINGING SCIENCE TO LIFE, McGraw-Hill, 1991
  4. Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, BIOLOGY FOR THE IB DIPLOMA, Cambridge, 2011
  5. Miracles locked in a living cell., The Sunday Times

Literatura dodatkowa

  1. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure2
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms4
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.2
T-L-4Photosynthesis Relative sentences2
T-L-5Nutrition2
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers2
T-L-7The circulatory system2
T-L-8Digestion in humans2
T-L-9Respiration2
T-L-10The excretory system2
T-L-11Locomotion2
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.2
T-L-13Coordination in humans2
T-L-14Stem cells2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Practical classes30
A-L-2Preparation for classes55
A-L-3Individual tutorials5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTap_2A_BTZ-A-07.1_W01knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-L-11Locomotion
T-L-5Nutrition
T-L-8Digestion in humans
T-L-9Respiration
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms
T-L-14Stem cells
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers
T-L-4Photosynthesis Relative sentences
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.
T-L-13Coordination in humans
T-L-7The circulatory system
T-L-10The excretory system
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-5Work with text
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTap_2A_BTZ-A-07.1_U01can speak on technical subjects related to his/her major
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-L-10The excretory system
T-L-13Coordination in humans
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.
T-L-11Locomotion
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers
T-L-9Respiration
T-L-4Photosynthesis Relative sentences
T-L-8Digestion in humans
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure
T-L-7The circulatory system
T-L-14Stem cells
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms
T-L-5Nutrition
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-6Listening comprehension
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTap_2A_BTZ-A-07.1_U02is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-L-13Coordination in humans
T-L-10The excretory system
T-L-14Stem cells
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.
T-L-8Digestion in humans
T-L-5Nutrition
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.
T-L-7The circulatory system
T-L-11Locomotion
T-L-4Photosynthesis Relative sentences
T-L-9Respiration
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-5Work with text
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTap_2A_BTZ-A-07.1_K01is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTap_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
BTap_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-L-7The circulatory system
T-L-6Health and disease Collocations and idioms in scientific papers
T-L-14Stem cells
T-L-11Locomotion
T-L-10The excretory system
T-L-13Coordination in humans
T-L-3Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.
T-L-4Photosynthesis Relative sentences
T-L-8Digestion in humans
T-L-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure
T-L-12Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.
T-L-2Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms
T-L-5Nutrition
T-L-9Respiration
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-3Presentation
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0