Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)
Sylabus przedmiotu Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu biotechnologii, w tym zwłaszcza z zakresu realizowanych przedmiotów na poziomie II stopnia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystej katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć (uczestnictwo). | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do realizowanych przedmiotów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_2b.1_W01 Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim. | BCH_3-_W01, BCH_3-_W03 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_2b.1_U01 Nabycie umiejętności kształcenia studentów | BCH_3-_U05 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_2b.1_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego. | BCH_3-_K01, BCH_3-_K05, BCH_3-_K03 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_2b.1_W01 Ugruntowanie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim. | 2,0 | |
3,0 | Przekazywanie wiedzy podstawowej, przy nadzorze ze strony dydaktyka (opiekuna/promotora) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_2b.1_U01 Nabycie umiejętności kształcenia studentów | 2,0 | |
3,0 | Nabycie podstawowych umiejętności w jasnym i zrozumiałym przekazywaniu wiedzy i rozwiązywaniu problemów występujących w czasie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_2b.1_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje zrozumienie co do jakości prowadzenia zajęć i właściwego podejścia do studentów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Praktyka zawodowa - prowOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003