Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL3 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 10 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL7 5 0,01,00zaliczenie
laboratoriaL8 10 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1opanowanie w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej podstaw metod badawczych i zasad technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań w ramach pracy doktorskiej10
10
laboratoria
T-L-1Dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań.5
5
laboratoria
T-L-1Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych.10
10
laboratoria
T-L-1Omawianie przeglądu piśmiennictwa dotyczącego pracy doktorskiej5
5
laboratoria
T-L-1zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej5
5
laboratoria
T-L-1Omawianie danych z piśmiennictwa związanego z pracą doktorską.10
10
laboratoria
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem.5
5
laboratoria
T-L-1Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowane literatury przedmiotu i przygotowawanie się do zajęć20
30
laboratoria
A-L-1ucestnictwo w zajęciach5
A-L-2samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy10
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy5
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy10
30
laboratoria
A-L-1uczestniczenie w zajęciach5
A-L-2samodzielne przygotowywanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie i poszerzanie zagadnień omawianych na zajęciach10
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowywanie się do zajęć na podstawie piśmiennictwa20
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu i przygotowywanie się do zajęć30
A-L-3samodzielne poszerzanie wiedzy po odbytych zajęciach25
60
laboratoria
A-L-1uczestniczenie w zajęciach10
A-L-2przygotowywanie się do zajęć10
A-L-3przygotowywanie się do egzaminu40
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe,
M-2metody projektowe
M-3dyskusja problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.9_W01
opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych
BCH_3-_W05, BCH_3-_W02C-1T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.9_U01
nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych
BCH_3-_U04, BCH_3-_U06C-1T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_3.9_K01
posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości
BCH_3-_K05, BCH_3-_K04C-1T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.9_W01
opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych
2,0
3,0Potrafi właściwie przygotować materiał badawczy do wykonywania analiz laboratoryjnych. Posiada wiedzę co do zasad i warunków przechowywania materiału badawczego. Posiada dostateczną wiedzę z zakresu technik badawczych i metod analitycznych z zakresu tematycznego pracy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.9_U01
nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych
2,0
3,0Posiada dostateczne umiejętności w zakresie planowania, wykorzystywania i mdyfikacji specjalistycznych metod badawczych. Przy nieznacznej pomocy promotora posiada umiejętność interpretowania wyników badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_3.9_K01
posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości
2,0
3,0Potrafi podejmować decyzje dotyczące planowania, wykonywania i ewentualnego dostosowywanie warunków eksperymentu do zakładanego celu. Posiada umiejętność pracy zespołowej i jest świadomy roli zawodowej i społecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Piśmiennictwo podaje opiekun/promotor na początku każdego semestru zajęć

Literatura dodatkowa

  1. Piśmiennictwopodaje opiekun/promotor na początku każdego semestru zajęć

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań w ramach pracy doktorskiej10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omawianie przeglądu piśmiennictwa dotyczącego pracy doktorskiej5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omawianie danych z piśmiennictwa związanego z pracą doktorską.10
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem.5
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania.10
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowane literatury przedmiotu i przygotowawanie się do zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1ucestnictwo w zajęciach5
A-L-2samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-L-3ugruntowywanie wiedzy10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestniczenie w zajęciach5
A-L-2samodzielne przygotowywanie się do zajęć15
A-L-3ugruntowywanie i poszerzanie zagadnień omawianych na zajęciach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowywanie się do zajęć na podstawie piśmiennictwa20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu i przygotowywanie się do zajęć30
A-L-3samodzielne poszerzanie wiedzy po odbytych zajęciach25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestniczenie w zajęciach10
A-L-2przygotowywanie się do zajęć10
A-L-3przygotowywanie się do egzaminu40
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.9_W01opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBCH_3-_W05zna aktualne piśmiennictwo dotyczące zagadnień będących przedmiotem biotechnologii rolniczej,
BCH_3-_W02charakteryzuje metodologię oraz warsztat badawczy niezbędny do prowadzenia badań z zakresu biotechnologii,
Cel przedmiotuC-1nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego
Treści programoweT-L-1zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań w ramach pracy doktorskiej
T-L-1Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych.
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem.
T-L-1Omawianie przeglądu piśmiennictwa dotyczącego pracy doktorskiej
T-L-1Dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań.
T-L-1Omawianie danych z piśmiennictwa związanego z pracą doktorską.
T-L-1Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania.
Metody nauczaniaM-1metody problemowe,
M-3dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi właściwie przygotować materiał badawczy do wykonywania analiz laboratoryjnych. Posiada wiedzę co do zasad i warunków przechowywania materiału badawczego. Posiada dostateczną wiedzę z zakresu technik badawczych i metod analitycznych z zakresu tematycznego pracy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.9_U01nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBCH_3-_U04doktorant interpretuje, analizuje i wyjaśnia wyniki badań własnych,
BCH_3-_U06przygotowuje i prezentuje pracę doktorską
Cel przedmiotuC-1nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego
Treści programoweT-L-1Dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań.
T-L-1Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych.
T-L-1Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania.
T-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem.
Metody nauczaniaM-1metody problemowe,
M-2metody projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada dostateczne umiejętności w zakresie planowania, wykorzystywania i mdyfikacji specjalistycznych metod badawczych. Przy nieznacznej pomocy promotora posiada umiejętność interpretowania wyników badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_3.9_K01posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyBCH_3-_K05planuje odpowiedzialnie swój dalszy rozwój naukowy
BCH_3-_K04wdraża w praktyce nowe rozwiązania biotechnologiczne,
Cel przedmiotuC-1nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego
Treści programoweT-L-1dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem.
T-L-1Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania.
T-L-1zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej
T-L-1Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych.
Metody nauczaniaM-1metody problemowe,
M-3dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi podejmować decyzje dotyczące planowania, wykonywania i ewentualnego dostosowywanie warunków eksperymentu do zakładanego celu. Posiada umiejętność pracy zespołowej i jest świadomy roli zawodowej i społecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0