Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)
Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Indywidualne zajęcia opiekuna/promotora z doktorantem w zakresie realizacji pracy doktorskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
laboratoria | L | 1 | 5 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 2 | 10 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 3 | 5 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 4 | 10 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 5 | 5 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 6 | 10 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 7 | 5 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
laboratoria | L | 8 | 10 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | opanowanie w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej podstaw metod badawczych i zasad technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań w ramach pracy doktorskiej | 10 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań. | 5 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Omawianie procedur analitycznych i sposobu gromadzenia danych. | 10 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Omawianie przeglądu piśmiennictwa dotyczącego pracy doktorskiej | 5 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej | 5 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Omawianie danych z piśmiennictwa związanego z pracą doktorską. | 10 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | dyskusja problemowa nad wybranymi zagadnieniami związanymi z analizą uzyskanych wyników i ich opracowaniem. | 5 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Omawianie problemu redakcji manuskryptu, w tym przedstawienia wyników, dyskusji i wnioskowania. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | samodzielne studiowane literatury przedmiotu i przygotowawanie się do zajęć | 20 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | ucestnictwo w zajęciach | 5 |
A-L-2 | samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć | 15 |
A-L-3 | ugruntowywanie wiedzy | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | samodzielne studiowanie piśmiennicwa i przygotowawanie się do zajęć | 15 |
A-L-3 | ugruntowywanie wiedzy | 5 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-L-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-L-3 | ugruntowywanie wiedzy | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestniczenie w zajęciach | 5 |
A-L-2 | samodzielne przygotowywanie się do zajęć | 15 |
A-L-3 | ugruntowywanie i poszerzanie zagadnień omawianych na zajęciach | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | przygotowywanie się do zajęć na podstawie piśmiennictwa | 20 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-L-2 | studiowanie literatury przedmiotu i przygotowywanie się do zajęć | 30 |
A-L-3 | samodzielne poszerzanie wiedzy po odbytych zajęciach | 25 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestniczenie w zajęciach | 10 |
A-L-2 | przygotowywanie się do zajęć | 10 |
A-L-3 | przygotowywanie się do egzaminu | 40 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe, |
M-2 | metody projektowe |
M-3 | dyskusja problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.9_W01 opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych | BCH_3-_W05, BCH_3-_W02 | — | C-1 | T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.9_U01 nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych | BCH_3-_U04, BCH_3-_U06 | — | C-1 | T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.9_K01 posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości | BCH_3-_K05, BCH_3-_K04 | — | C-1 | T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.9_W01 opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi właściwie przygotować materiał badawczy do wykonywania analiz laboratoryjnych. Posiada wiedzę co do zasad i warunków przechowywania materiału badawczego. Posiada dostateczną wiedzę z zakresu technik badawczych i metod analitycznych z zakresu tematycznego pracy doktorskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.9_U01 nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych | 2,0 | |
3,0 | Posiada dostateczne umiejętności w zakresie planowania, wykorzystywania i mdyfikacji specjalistycznych metod badawczych. Przy nieznacznej pomocy promotora posiada umiejętność interpretowania wyników badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.9_K01 posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości | 2,0 | |
3,0 | Potrafi podejmować decyzje dotyczące planowania, wykonywania i ewentualnego dostosowywanie warunków eksperymentu do zakładanego celu. Posiada umiejętność pracy zespołowej i jest świadomy roli zawodowej i społecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Piśmiennictwo podaje opiekun/promotor na początku każdego semestru zajęć
Literatura dodatkowa
- Piśmiennictwopodaje opiekun/promotor na początku każdego semestru zajęć