Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ||
Specjalność | Hodowla zwierząt gospodarskich | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii, warunków utrzymania zwierząt futerkowych w Polsce |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z organizacją hodowli zwierząt futerkowych w Polsce i z metodami doskonalenia tych zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zadania z zakresu technologii chowu norek | 6 |
T-A-2 | Zadania z zakresu organizacji rozrodu zwierząt futerkowych | 2 |
T-A-3 | Układanie planu kojarzeń zwierząt futerkowych w celu doskonalenia stada | 2 |
T-A-4 | Zadania z zakresu technologii skórowania zwierząt futerkowych | 2 |
T-A-5 | Zadania z zakresu technologii chowu królików mięsnych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja hodowli - technologia chowu na fermach zwierząt futerkowych | 6 |
T-W-2 | Organizacja skórowania zwierząt futerkowych | 3 |
T-W-3 | Wzorzec oceny pokroju zwierząt futerkowych | 2 |
T-W-4 | Organizacja rozrodu na fermach norek | 2 |
T-W-5 | Doskonalenie odmian barwnych zwierząt futerkowych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | Studiowanie literatury | 5 |
A-A-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-A-5 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 2 |
A-A-6 | omówienie i podsumowanie zadań (projektów) wykonywanych na zajęciach | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 5 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Studiowanie literatury | 3 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 4 |
A-W-6 | Zaliczenie pisemne | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Filmy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aprobata |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne z wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena z zadań (projektów) wykonywanych na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ZO_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | ZO_2A_U11 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | ZO_2A_K01, ZO_2A_K05, ZO_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna wstępne założenia organizacji hodowli zwierząt futerkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | 2,0 | |
3,0 | Student umie organizować hodowlę zwierząt futerkowych i zna wstepne metody doskonalenia zwierząt futerkowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zdolnośc do organizacji hodowli zwierząt futerkowych, jest kreatywny i samodzielny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rosiak Marian, Roczny cykl hodowlany norek, Poznań, 2008
- Gliński Z., Kostro K., Podstawy hodowli lisów i norek, PWRiL, 2002