Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich

Sylabus przedmiotu Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Chuda-Mickiewicz <Bozena.Chuda-Mickiewicz@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania w produkcji rolniczej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.2
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie2
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.2
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych2
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.2
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów18
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
A-W-5Pisemne zaliczenie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_W01
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
ZOinz_2A_W02C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_U01
Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
ZOinz_2A_U01C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-B2_K01
Potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych
ZOinz_2A_K03, ZOinz_2A_K05

Literatura podstawowa

  1. Harackiewicz T., Rydel M., Podstawy marketingu, Polski Uniwersytet Wirtualny, 2014
  2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.2
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie2
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.2
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych2
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.2
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów18
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
A-W-5Pisemne zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_B55_W01Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_W02ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną, etyczną i humanistyczną związaną z naukami zootechnicznymi
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_B55_U01Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-B2_K01Potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_K03Wykazuje zrozumienie roli zespołowego działania w związkach hodowców zwierząt i instytucjach doradztwa rolniczego
ZOinz_2A_K05Jest zdolny do inicjowania i organizowania działań społecznych na rzecz interesu publicznego oraz do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy