Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Toksykoproteomika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Toksykoproteomika | ||
Specjalność | Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Lepczyński <Adam.Lepczynski@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu biochemii. |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu biologii komórki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami badań z zakresu toksykoproteomiki. |
C-2 | Zapoznanie studentów ze specjalistycznymi narzędziami znajdującymi swoje zastosowanie w szeroko rozumianych badaniach toksykoproteomicznych tj.: elektroforeza kapilarna, wielowymiarowa chromatografia cieczowa oraz wysokosprawna chromatografia cieczowa połączona z tandemową spektrometrią mas, wielowymiarowa identyfikacja białek (MudPIT), znakowanie stabilnymi izotopami w hodowli komórkowej (SILAC), technika kodowanego powinowactwa znacznika izotopowego (ICAT), analizy typu iTRAQ, macierze białkowe i peptydowe. |
C-3 | Zapoznanie studentów z praktycznym zastosowaniem elektroforezy dwukierunkowej będącej jednym z narzędzi proteomicznych wykorzystywanych do badań z zakresu toksykoproteomiki. |
C-4 | Zapoznanie studentów z aktualnymi kierunkami i celami oraz przyszłymi trendami w badaniach z zakresu toksykoproteomiki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wpływ ekspozycji zwierząt na metale ciężkie na zmiany proteomu wątroby. Przygotowanie materiału biologicznego: oczyszczenie wątroby w soli fizjologicznej oraz w roztworze KREBS/Hepes, homogenizacja fragmentów tkanek. Aplikacja próby na paski IPG oraz wprowadzenie odpowiedniego programu ogniskowania izoelektrycznego. Nałożenie zogniskowanych pasków IPG na szczycie żeli SDS-PAGE. Barwienie żeli Błękitem Coomassie. Analiza profili ekspresji białek komórkowych i ich zastosowanie w badaniu mechanizmów toksyczności. Bioinformatyczna analiza danych. Rozwój oraz przykłady już istniejących baz danych. | 2 |
T-L-2 | Identyfikacja białek wątroby wykazujących zmiany w ekspresji po ekspozycji na metale ciężkie przy użyciu spektrometru masowego typu MALDI-TOF. 1. Wycinanie z żelu poliakryloamidowego wybranych spotów białkowych manualnie oraz z wykorzystaniem Spot Cutter EXQuest. 2. Przygotowanie spotów białkowych do analizy spektrometrii masowej. 3. Aplikacja próbek na płytki AnchorChip. | 2 |
T-L-3 | Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej. | 1 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do toksykoproteomiki – rys historyczny, podstawowe pojęcia oraz zakres prowadzonych badań. Praktyczne aspekty toksykoproteomiki. Aktualne trendy w światowych badaniach z zakresu toksykoproteomiki i wymierne efekty wykorzystania wyników tych badań w praktyce. Kierunki, cele i przyszłe trendy w badaniach toksykoproteomicznych. | 2 |
T-W-2 | Wysokospecjalistyczne narzędzia wykorzystywane w badaniach toksykoproteomicznych: elektroforeza dwukierunkowa (2-DE), spektrometria masowa (MS), elektroforeza kapilarna, wielowymiarowa chromatografia cieczowa oraz wysokosprawna chromatografia cieczowa połączona z tandemową spektrometrią mas, wielowymiarowa identyfikacja białek (MudPIT), znakowanie stabilnymi izotopami w hodowli komórkowej (SILAC), technika kodowanego powinowactwa znacznika izotopowego (ICAT), analizy typu iTRAQ, macierze białkowe i peptydowe. | 2 |
T-W-3 | Zaliczenie wykładów w formie pisemnej. | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział studenta w zajęciach laboratoryjnych. | 5 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń laboratoryjnych. | 6 |
A-L-3 | Teoretyczne przygotowanie studenta do wykonania ćwiczeń laboratoryjnych. | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia materiału obejmującego tematykę ćwiczeń laboratoryjnych. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w wykładach. | 5 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie studenta do zaliczenia treści wykładów. | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne. |
M-2 | Prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora. |
M-3 | Objaśnienia dotyczące prawidłowego wykonania ćwiczeń laboratoryjnych. |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-5 | Praca w grupach. |
M-6 | Wykonywanie w grupach zaplanowanych ćwiczeń laboratoryjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena formująca: Pisemne zaliczenie tematyki ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności studenta oraz pisemnego zaliczenia tematyki ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-4 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach audytoryjnych. |
S-5 | Ocena formująca: Pisemne zaliczenie tematyki ćwiczeń audytoryjnych. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności studenta oraz pisemnego zaliczenia tematyki ćwiczeń audytoryjnych. |
S-7 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie tematyki wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W01 Student jest w stanie zdefiniować i objaśnić podstawowe pojęcia oraz zakres prowadzonych badań toksykoproteomicznych. | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-7 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W02 Student potrafi wymienić techniki analityczne znajdujące swoje zastosowanie w badaniach z zakresu toksykoproteomiki. | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-2 | T-W-2 | M-2, M-1 | S-7 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W03 Student jest w stanie dobrać odpowiedni model badawczy w badaniach z zakresu toksykoproteomiki. | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-4 | — | M-2, M-1 | S-7 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W04 Student jest w stanie w sposób praktyczny zaplanować oraz zrealizawać badania z zakresu toksykoproteomiki z wykorzystaniem elektroforezy dwukierunkowej. | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-4, M-5, M-3, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W05 Student potrafi określić wpływ substancji toksycznych na modyfikacje metabolizmu białek. | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-1 | — | M-2, M-4, M-5 | S-5, S-4, S-6 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U01 Student wykazuje zorientowanie w nowoczesnych trendach badawczych z zakresu toksykoproteomiki. | ZOinz_2A_U08 | — | — | C-4, C-1 | T-W-1 | M-2, M-4, M-5, M-1 | S-7 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U02 Student potrafi dobrać odpowiedni model eksperymentalny oraz dostosować adekwatne narzędzia proteomiczne do zaplanowania oraz przeprowadzenia prac badawczych z zakresu toksykoproteomiki. | ZOinz_2A_U08 | — | — | C-2 | T-W-2 | M-2, M-1 | S-7 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U03 Student potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne z zakresu toksykoproteomiki z użyciem elektroforezy dwukierunkowej. | ZOinz_2A_U08 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-4, M-5, M-3, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O11.3_K01 Student wykazuje zdolność interpretacji zmian ekspresji proteomu wybranych tkanek zachodzących pod wpływem ekspozycji na leki lub polutanty środowiskowe. | ZOinz_2A_K08 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-4, M-5, M-3, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_K02 Jest otwarty na zdobywanie nowych informacji w różnych źródłach naukowych oraz rozumie potrzebę rozwijania własnej osobowości. | ZOinz_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-2 | M-4, M-5, M-6 | S-4, S-1 |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_K03 Rozumie potrzebę aktywnej pracy w zespole i potrafi organizować pracę w grupie. | ZOinz_2A_K01 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-4, M-5, M-3, M-6 | S-4, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W01 Student jest w stanie zdefiniować i objaśnić podstawowe pojęcia oraz zakres prowadzonych badań toksykoproteomicznych. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W02 Student potrafi wymienić techniki analityczne znajdujące swoje zastosowanie w badaniach z zakresu toksykoproteomiki. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W03 Student jest w stanie dobrać odpowiedni model badawczy w badaniach z zakresu toksykoproteomiki. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W04 Student jest w stanie w sposób praktyczny zaplanować oraz zrealizawać badania z zakresu toksykoproteomiki z wykorzystaniem elektroforezy dwukierunkowej. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_W05 Student potrafi określić wpływ substancji toksycznych na modyfikacje metabolizmu białek. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U01 Student wykazuje zorientowanie w nowoczesnych trendach badawczych z zakresu toksykoproteomiki. | 2,0 | Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
4,5 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
5,0 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe. | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U02 Student potrafi dobrać odpowiedni model eksperymentalny oraz dostosować adekwatne narzędzia proteomiczne do zaplanowania oraz przeprowadzenia prac badawczych z zakresu toksykoproteomiki. | 2,0 | Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
4,5 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
5,0 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe. | |
ZO_2A_EAUZ-O11.3_U03 Student potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne z zakresu toksykoproteomiki z użyciem elektroforezy dwukierunkowej. | 2,0 | Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
4,5 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy. | |
5,0 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe. |
Literatura podstawowa
- Pach J. (red.), Zarys toksykologii klinicznej. Podręcznik dla studentów i lekarzy., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków, 2009
- Piotrowski J. (red.), Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych., Wydawnictwo Naukowo Techniczne, 2008
- Starek A., Toksykologia narządowa, Wydawnictwo Lekarskie - PZWL, 2007
- Seńczuk W. (red.), Toksykologia współczesna, Wydawnictwo Lekarskie - PZWL, 2006
- Skrzypczak W.F. (red.), Proteomika. Wybrane zagadnienia., Wydawnictwo Zapol, Szczecin, 2011
Literatura dodatkowa
- Kraj A., Silberring J. (red.), Proteomika, Wydawnictwo EJB, Kraków, 2004
- Suder P., Silberring J. (red.), Spektrometria mas., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków, 2006