Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu pracy doktorskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu pracy doktorskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksandra Balicka-Ramisz <Aleksandra.Balicka-Ramisz@zut.edu.pl>, Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Alicja Dratwa-Chałupnik <Alicja.Dratwa-Chalupnik@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>, Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Maria Kawęcka <Maria.Kawecka@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Katarzyna Michałek <Katarzyna.Michalek@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Renata Pilarczyk <Renata.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Tomasz Stankiewicz <Tomasz.Stankiewicz@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>, Jerzy Wójcik <Jerzy.Wojcik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | opanowanie w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej podstaw metod badawczych i zasad technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prac eksperymentalnych i laboratoryjnych, bardzo dobre opanowanie metod badawczych i technik analitycznych specyficznych do zakresu realizacji pracy doktorskiej, nabycie kompetencji społecznych i umiejętności ciągłego doskonalenia warsztatu badawczego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | dyskusja problemowa nad wybranymi i podanymi wcześniej doktorantowi zagadnieniami metodycznymi planowanych badań w ramach pracy doktorskiej | 10 |
10 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | zapoznanie doktoranta z najnowszymi kierunkami badań w zakresie planowanej pracy dktorskiej | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-K-2 | samodzielne studiowane literatury przedmiotu i przygotowawanie się do zajęć | 20 |
30 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestniczenie w zajęciach | 5 |
A-K-2 | samodzielne przygotowywanie się do zajęć | 5 |
A-K-3 | ugruntowywanie i poszerzanie zagadnień omawianych na zajęciach | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe, |
M-2 | metody projektowe |
M-3 | dyskusja problemowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_W01 opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych | ZoD_3-_W02, ZoD_3-_W05, ZoD_3-_W01 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_U01 nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych | ZoD_3-_U01, ZoD_3-_U04, ZoD_3-_U05 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_K01 posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości | ZoD_3-_K06, ZoD_3-_K07, ZoD_3-_K03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_W01 opanowanie wiedzy dotyczącej metod i technik analitycznych z zakresu realizowanej pracy doktorskiej, z wykorzystaniem organizmów żywych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi właściwie przygotować materiał badawczy do wykonywania analiz laboratoryjnych. Posiada wiedzę co do zasad i warunków przechowywania materiału badawczego. Posiada dostateczną wiedzę z zakresu technik badawczych i metod analitycznych z zakresu tematycznego pracy doktorskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_U01 nabycie umiejętności samodzielnego i profesjonalnego prowadzenia eksperymentu z wykorzystaniem żywych organizmów lub materiału biologicznego, ze świadomością odpowiedzialności za dobrostan zwierząt eksperymentalnych oraz nienagannego jakościowo prowadzenia prac analitycznych | 2,0 | |
3,0 | Posiada dostateczne umiejętności w zakresie planowanie, wykorzystywania i mdyfikacji specjalistycznych metod badawczych. Przy nieznacznej pomocy promotora posiada umiejętność interpretowania wyników badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A17_K01 posiada kompetencje zawodowe i społeczne umożliwiające pozytywny wpływ na otoczenie, jest kreatywny i świadomy roli w kształtowaniu swojego otoczenia a także ciągłego doskonalenia własnej osobowości | 2,0 | |
3,0 | Jest kreatywny, potrafi podejmować decyzje dotyczące planowania, wykonywania i ewentualnego dostosowywanie warunków eksperymentu do zakładanego celu. Posiada umiejętność pracy zespołowej i jest świadomy roli zawodowej i społecznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dembińska-Kieć A., Naskalski W., Diagnostyka laboratoryjna z elementami biochemii klinicznej, Urban and Partner, Wrocław, 2008, ISBN 83-87944-33-5
- Piśmiennictwo podaje opiekun/promotor na początku każdego emestru zajęć
Literatura dodatkowa
- Piśmiennictwopodaje opiekun/promotor na początku każdego semestru zajęć