Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KMiPTEA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe KMiPTEA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Zapoznanie studentów z umiejętnością przedstawienia wniosków z prowadzonych analiz przestrzennych, socjologicznych czy kulturowych dla wybranego projektu w formie graficznej. |
C-2 | C2. Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych pod kątem merytorycznego rozwiązywania problemów przestrzennych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych. |
C-3 | C3. Przygotowanie do prowadzenia prezentacji multimedialnej oraz uczestnictwa w dyskusji publicznej związanej z opracowaniem projektowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego. | 10 |
T-P-2 | Ustalenie harmonogramu prac projektowych oraz wymaganego zakresu i szczegółowości opracowania | 10 |
T-P-3 | Ustalenie zasad kompozycji plansz projektowych, planowanych rozwiązań graficznych i edytorskich, zaplanowanie wydruków próbnych | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | praca w formie indywidualnych korekt projektowych z promotorem pracy dyplomowej | 30 |
A-P-2 | praca własna w domu | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie komletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_W01 Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury. | AU_2A_W01, AU_2A_W02, AU_2A_W04, AU_2A_W15, AU_2A_W17, AU_2A_W18, AU_2A_W19 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_U01 Jest w stanie wypracować autorską metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy dyplomowej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy | AU_2A_U01, AU_2A_U02, AU_2A_U03, AU_2A_U05, AU_2A_U06, AU_2A_U07, AU_2A_U08, AU_2A_U09, AU_2A_U10, AU_2A_U13, AU_2A_U16 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_K01 Aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego | AU_2A_K06, AU_2A_K07, AU_2A_K08 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_W01 Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony w regulaminie egzaminu dyplomowego, część graficzna będzie czytelna i kompletna, część tekstowa odpowiadać będzie zakresowi stawianemu pracom dyplomowym. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_U01 Jest w stanie wypracować autorską metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy dyplomowej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych w regulaminie egzaminu dyplomowego, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_AS2-III/3e_K01 Aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić znaczenie przestrzeni o dobrej jakości oraz skalę oddziaływania przyjętych rozwiązań projektowych na jakość życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej
- Alexander Ch., Język wzorców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers
- McDonough W., Braungart M., Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press
- Niemczyk E., Cztery żywioły w architekturze, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo we Wrocławiu
- Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen
Literatura dodatkowa
- de Bono E., Myślenie lateralne. Idee na przekór schematom, Wydawnictwo Helion
- Koolhaas R., S,M,L,XL, OMA, The Monicelli Press
- Krier L., Architektura, wybór czy przeznaczenie, Arkady
- Korzeniewski W., Poradnik Projektanta. Budownictwo mieszkaniowe., Arkady
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas