Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie komputerowe CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie komputerowe CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ma średnio zaawansowana znajomość wybranych programów komputerowych wspomagajacych projektowanie |
W-2 | zna metodyke projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej |
C-2 | nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design) przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu | 1 |
T-L-2 | analiza wybranych tematów projektowych określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie, merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego | 1 |
T-L-3 | przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD przegląd narzędzi do modelowania 3D, przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD praca nad koncepcją programowo przestrzenną | 7 |
T-L-4 | przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie | 1 |
T-L-5 | praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD | 2 |
T-L-6 | przegląd zawansowania prac, omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji | 1 |
T-L-7 | praca nad prezentacją końcową projektu | 1 |
T-L-8 | prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | praca własna studenta | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych |
M-2 | metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych |
M-3 | metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_W01 zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne | AU_2A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_U01 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | AU_2A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_K01 W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | AU_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_W01 zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne | 2,0 | |
3,0 | zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_U01 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | 2,0 | |
3,0 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_CS2-VI/1_K01 W myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | 2,0 | |
3,0 | dostatecznie opracowuje i prezentuje projekt zadanego tematu w wersji cyfrowej pod wzgledem zgodnosci z zasadami techniczno prawnymi projektowania oraz zasadami tworzenia rysunku technicznego i dokumentacji projektowej, sporadycznie w mysleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura odpowiadajaca tematowi pracy zespołu projektowego - dobór konsultowany z prowadzacym przedmiot.
Literatura dodatkowa
- Wybrane strony internetowe.