Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Szkolenie adaptacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie adaptacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | obecność na zajęciach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem szkolenia jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe informacje o systemie szkolnictwa wyższego w Polsce, cykle kształcenia, PRK. Informacje o Wydziale, historia, struktura, tradycje akademickie. Władze Uczelni i Wydziału, dziekanat, godziny przyjęć. Formy zajęć, system ocen form zajęć, egzaminy i zaliczenia. Ślubowanie studenckie. System stypendialny na Uczelni. | 1 |
T-W-2 | System rozliczeniowy, E-dziekanat. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów - ECTS. Punkty Sn i Pn, rejestracja na semestr. Prawa i obowiązki studenta. Praktyki na studiach niestacjonarnych. Odpowiedzialność dyscyplinarna. Rola Biblioteki ZUT w procesie kształcenia, e - biblioteki (elektroniczne bazy książek). Samorząd studencki i organizacje studenckie. Prace dyplomowe, egzaminy dyplomowe. System nagród i wróżnień. | 1 |
2 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_W01 Student poznaje system kształcenia na uczelni wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie | B_1A_W26 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_U01 Student nabywa umiejętności postępowania zarówno w trakcie studiów, jak i w pracy zawodowej w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p-poż., obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi | B_1A_U26 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_K01 Student nabywa świadomość odpowiedzialności za pracę własną, a także świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej | B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_W01 Student poznaje system kształcenia na uczelni wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie na podstawie obecności na "zal" | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_U01 Student nabywa umiejętności postępowania zarówno w trakcie studiów, jak i w pracy zawodowej w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p-poż., obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie na podstawie obecności na "zal" | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/PD/03_K01 Student nabywa świadomość odpowiedzialności za pracę własną, a także świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | zaliczenie na podstawie obecności na "zal" | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin Studiów, Szczecin
- Statut ZUT, Szczecin
- Kodeks etyki
- Uchwała Senatu ZUT w sprawie zasad pobierania opłat za kształcenie na studiach, opłat za usługi edukacyjne świadczone przez ZUT w Szczecinie oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat
Literatura dodatkowa
- www.zut.edu.pl
- www.wbia.zut.edu.pl