Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria niezawodności | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Iwankiewicz <riwankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Silicka <Ewa.Silicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza dotycząca zagadnień formułowania i rozwiązywania zadań metodami probabilistycznymi |
C-2 | Umiejętność formułowania zadań wg reguł probabilistycznych |
C-3 | Umiejętność działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach |
C-4 | Umiejętność zapisania warunków normowych wg reguł teorii niezawodności |
C-5 | Umiejętność rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomocą metod numerycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Funkcje gęstości, transformacje funkcji gęstości | 3 |
T-P-2 | Belka ciągła, ocena i rozwiązanie probabilistyczne | 3 |
T-P-3 | Prętowe układy złożone-kratownica statycznie wyznaczalna-miara niezawodności | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Działania na zbiorach, miara zbiorów | 4 |
T-W-2 | Rozkłady, funkcje gęstości, momenty, funkcje zmiennych losowych | 4 |
T-W-3 | Korelacja i regresja, analiza macierzowa | 4 |
T-W-4 | Prawdopodobieństwo awarii, współczynnik niezawodności | 4 |
T-W-5 | Niezawodnościowe układy szeregowe i równoległe | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w ćwiczeniach projektowych | 9 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć projektowych | 19 |
A-P-3 | Udział w zaliczeniu | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie referatu | 10 |
A-W-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie wykładow |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności | B_2A_W01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności | B_2A_U11 | — | — | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | B_2A_K02 | — | — | C-4, C-5, C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności | 2,0 | |
3,0 | Wie jak sformułować i utworzyć proste numeryczne algorytmy w zakresie Teorii Niezawodności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć arkusze obliczeniowe rozwiązujące zagadnienia z zakresu Teorii Niezawodności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D07_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inzynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
- Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodności, WNT, Warszawa, 1983
Literatura dodatkowa
- Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010