Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Komputerowe projektowanie konstrukcji metalowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe projektowanie konstrukcji metalowych
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 18 2,00,38zaliczenie
wykładyW3 9 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs: Technologicznośc konstrukcji stalowych- CAD
W-2Ukończony kurs: Konstrukcje metalowe -2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Potrafi wykonać dokumentację warsztatową obudowy obiektu o konstrukcji stalowej
C-2Potrafi wykonać dokumentację schodów stalowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projekt hali walcowanej.4
T-L-2Elementy obudowy. Obudowa, okna, drzwi, bramy. Obróbka blacharska – wykończeniowa.4
T-L-3Paletowanie elementów obudowy. Rysunki zestawieniowe oraz tabelka interaktywna.2
T-L-4Schody interaktywne.4
T-L-5Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. Tabela interaktywna.2
T-L-6Zaliczenie projektu.2
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do programu Bocad - Ściana i Dach. Obróbka blacharska.2
T-W-2Przedstawienie systemów obudowy konstrukcji stalowych. Blachy trapezowe i płyty warstwowe.2
T-W-3Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych.1
T-W-4Schody interaktywne. Sposoby tworzenia i prezentacji.2
T-W-5Sposoby tworzenia i programowania tabeli interaktywnej.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach projektowych15
A-L-2Samodzielne przygotowanie zadania projektowego26
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia projektu17
A-L-4Zaliczenie projektu2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Opracowanie materiału- Studia literaturowe21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu wykonania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy semestralnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/E/01_W01
Definiuje konstrukcję obudowy hali stalowej. Zna zaawansowane metody wykonywania dokumentacji warsztatowej. Definiuje rodzaje makr parametrycznych. Definiuje makro parametryczne COPL.
B_2A_W09C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/E/01_U01
Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. Potrafi przygotować makrodefinicje wykonującą połączenie śrubowe. Potrafi zastosować wykonane makro w przygotowaniu dokumentacji projektowej Zna w stopniu zaawansowanym obsługe programu Bocad
B_2A_U07, B_2A_U08C-1, C-2T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/E/01_K01
Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej.
B_2A_K01C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-3M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/E/01_W01
Definiuje konstrukcję obudowy hali stalowej. Zna zaawansowane metody wykonywania dokumentacji warsztatowej. Definiuje rodzaje makr parametrycznych. Definiuje makro parametryczne COPL.
2,0Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/E/01_U01
Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. Potrafi przygotować makrodefinicje wykonującą połączenie śrubowe. Potrafi zastosować wykonane makro w przygotowaniu dokumentacji projektowej Zna w stopniu zaawansowanym obsługe programu Bocad
2,0Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/E/01_K01
Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej.
2,0Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bocad Service International S.A., COPL- bocad-3D, własne, Bohun, 2011
  2. Bocad Polska, Konstrukcje. Metody dla konstruowania detali, własne, Ostrów Wlkp, 2010
  3. Bocad Polska, Schody interaktywne, własne, Ostrów wlkp, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Bocad Polska, Instrukcja obsługi systemu Bocad- 3D, wlasne, Ostrów Wlkp, 2011
  2. Bocad Polska, Wizualizacja 3D export do OBJ lub WRL, własne, Ostrów Wlkp, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projekt hali walcowanej.4
T-L-2Elementy obudowy. Obudowa, okna, drzwi, bramy. Obróbka blacharska – wykończeniowa.4
T-L-3Paletowanie elementów obudowy. Rysunki zestawieniowe oraz tabelka interaktywna.2
T-L-4Schody interaktywne.4
T-L-5Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. Tabela interaktywna.2
T-L-6Zaliczenie projektu.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do programu Bocad - Ściana i Dach. Obróbka blacharska.2
T-W-2Przedstawienie systemów obudowy konstrukcji stalowych. Blachy trapezowe i płyty warstwowe.2
T-W-3Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych.1
T-W-4Schody interaktywne. Sposoby tworzenia i prezentacji.2
T-W-5Sposoby tworzenia i programowania tabeli interaktywnej.2
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach projektowych15
A-L-2Samodzielne przygotowanie zadania projektowego26
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia projektu17
A-L-4Zaliczenie projektu2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Opracowanie materiału- Studia literaturowe21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/T/E/01_W01Definiuje konstrukcję obudowy hali stalowej. Zna zaawansowane metody wykonywania dokumentacji warsztatowej. Definiuje rodzaje makr parametrycznych. Definiuje makro parametryczne COPL.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-1Potrafi wykonać dokumentację warsztatową obudowy obiektu o konstrukcji stalowej
C-2Potrafi wykonać dokumentację schodów stalowych
Treści programoweT-W-2Przedstawienie systemów obudowy konstrukcji stalowych. Blachy trapezowe i płyty warstwowe.
T-W-3Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych.
T-W-5Sposoby tworzenia i programowania tabeli interaktywnej.
T-W-1Wprowadzenie do programu Bocad - Ściana i Dach. Obróbka blacharska.
T-W-4Schody interaktywne. Sposoby tworzenia i prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu wykonania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/T/E/01_U01Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. Potrafi przygotować makrodefinicje wykonującą połączenie śrubowe. Potrafi zastosować wykonane makro w przygotowaniu dokumentacji projektowej Zna w stopniu zaawansowanym obsługe programu Bocad
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Cel przedmiotuC-1Potrafi wykonać dokumentację warsztatową obudowy obiektu o konstrukcji stalowej
C-2Potrafi wykonać dokumentację schodów stalowych
Treści programoweT-L-4Schody interaktywne.
T-L-2Elementy obudowy. Obudowa, okna, drzwi, bramy. Obróbka blacharska – wykończeniowa.
T-L-1Projekt hali walcowanej.
T-L-5Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. Tabela interaktywna.
T-L-6Zaliczenie projektu.
T-L-3Paletowanie elementów obudowy. Rysunki zestawieniowe oraz tabelka interaktywna.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy semestralnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/T/E/01_K01Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Potrafi wykonać dokumentację warsztatową obudowy obiektu o konstrukcji stalowej
C-2Potrafi wykonać dokumentację schodów stalowych
Treści programoweT-W-2Przedstawienie systemów obudowy konstrukcji stalowych. Blachy trapezowe i płyty warstwowe.
T-W-3Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych.
T-W-5Sposoby tworzenia i programowania tabeli interaktywnej.
T-W-1Wprowadzenie do programu Bocad - Ściana i Dach. Obróbka blacharska.
T-W-4Schody interaktywne. Sposoby tworzenia i prezentacji.
T-L-4Schody interaktywne.
T-L-2Elementy obudowy. Obudowa, okna, drzwi, bramy. Obróbka blacharska – wykończeniowa.
T-L-1Projekt hali walcowanej.
T-L-5Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. Tabela interaktywna.
T-L-6Zaliczenie projektu.
T-L-3Paletowanie elementów obudowy. Rysunki zestawieniowe oraz tabelka interaktywna.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu wykonania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy semestralnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0