Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe7:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe7 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 8 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB, BE) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych. |
C-3 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej. |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania wniosków i opisywania wyników prac własnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. | 2 |
T-SD-2 | Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe ( dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i tablic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń. | 2 |
T-SD-3 | Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania. | 4 |
T-SD-4 | Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych. | 8 |
T-SD-5 | Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja. | 8 |
T-SD-6 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 3 |
A-SD-3 | Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 4 |
A-SD-4 | Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego. | 5 |
A-SD-5 | Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.. | 3 |
A-SD-6 | Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń). | 8 |
A-SD-7 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej. | 2 |
A-SD-8 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody praktyczne - metoda projektów |
M-4 | Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń) i dyskusji merytorycznej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna trendy techniczne i środowiskowe pojawiające się w budownictwie, oraz posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej. | B_1A_W13, B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | B_1A_U05, B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U22 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienia z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działan. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07 | — | — | C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-2 | M-1, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna trendy techniczne i środowiskowe pojawiające się w budownictwie, oraz posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym potrafi wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-7_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienia z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działan. | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez cale życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy