Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe9:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe9 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 10 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Semestry 1 - 7 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
C-6 | Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Praca dyplomowa: struktura i obrona | 2 |
T-SD-2 | Przegląd zaawansowanych technik komputerowych | 2 |
T-SD-3 | Zapoznanie się z praktycznymi problemami działalności firm budowlanych | 8 |
T-SD-4 | Analiza tematyki realizowanych prac | 6 |
T-SD-5 | Prezentacja prac przez dyplomantów | 8 |
T-SD-6 | Podsumowanie i ukierunkowanie prac | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminarium | 30 |
A-SD-2 | Rozpoznanie literaturowe zadanego tematu | 10 |
A-SD-3 | Przygotowanie i prezentacja zadanego tematu | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Wizytacja wybranych obiektów lub firm |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_W01 Posiada wiedzę związaną z zagadnieniami wybranej specjalności uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu | B_1A_W13, B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne żródła w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | B_1A_U05, B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U22 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_K01 Praca dyplomowa jest pierwszą próbą poddania się całościowej ocenie po rozwiązaniu postawionego zadania inżynierskiego. Próba ta wymaga wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamia szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_W01 Posiada wiedzę związaną z zagadnieniami wybranej specjalności uwzględniającą typowe technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko oraz wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania zródeł informacji i opisania materiałów zródłowych służącą umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych, o których wie jak chciałby je przedstawić przygotowując i prezentując materiał dotyczący opracowywanego tematu | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne żródła w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-9_K01 Praca dyplomowa jest pierwszą próbą poddania się całościowej ocenie po rozwiązaniu postawionego zadania inżynierskiego. Próba ta wymaga wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamia szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie, ale postawa studenta w czasie seminarium dyplomowego może być oceniana i korygowana | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973
- PIOTEREK P., ZIELENIECKA, Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
Literatura dodatkowa
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969