Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Hydrotechniczne
Sylabus przedmiotu Konstrukcje z prefabrykatów betonowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje z prefabrykatów betonowych | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone studia inżynierskie (I stopnia) na dowolnej specjalności kierunku budownictwo w trybie studiów stacjonarnych lub zaocznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie specyfiki projektowania konstrukcji budowlanych złożonych z prefabrykatów betonowych. |
C-2 | Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną. |
C-3 | Umiejętność kształtowania i wymiarowania betonowych elementów prefabrykowanych i ich połączeń. |
C-4 | Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów. | 1 |
T-W-2 | Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych. | 2 |
T-W-3 | Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal. | 2 |
T-W-4 | Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku. | 2 |
T-W-5 | Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży. | 1 |
T-W-6 | Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego. | 10 |
T-W-7 | Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego. | 2 |
T-W-8 | Nośność ściany w części między stropami | 2 |
T-W-9 | Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych. | 4 |
T-W-10 | Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych. | 2 |
T-W-11 | Przykłady połączeń w żelbetowych, prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 7 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 1 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 4 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu. | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_W01 Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów. | B_2A_W05, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_U01 Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U08, B_2A_U13, B_2A_U15, B_2A_U19, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-2, C-4 | T-P-1, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_W01 Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_U01 Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/05_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Literatura podstawowa
- Czerski B., Technologiczne projektowanie konstrukcji z prefabrykatów., Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1992
- Cholewicki A., Konstrukcje zespolone z prefabrykatów., ITB, Warszawa, 2001
- Lewicki B., Budynki wznoszone metodami uprzemysłowionymi., Arkady, Warszawa, 1979
- Starosolski W., Połączenia w żelbetowych prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
Literatura dodatkowa
- Starosolski W., Konstruowanie połączeń w żelbetowych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1992
- Dowgird R., Prefabrykowane żelbetowe konstrukcje szkieletowe., Arkady, Warszawa, 1975