Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie zarządzania | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Wydziałowa Pracownia Informatyczna | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość obsługi komputera. |
W-2 | Podstawowa znajomość filozofii pracy w arkuszu kalkulacyjnym. |
W-3 | Znajomość zagadnień związanych z technologią robót budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotować studenta do samodzielnego tworzenia zestawień księgowych. |
C-2 | Analiza numeryczna zagadnień ekonomicznych |
C-3 | Przygotowanie do samodzielnego tworzenia harmonogramów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie wykorzystawane do symulacji, analizy i zarządzania zestawieniami ekonomicznymi i inżynierskimi. | 4 |
T-L-2 | MathCad - środowisko wspomagające programowanie matematyczne. | 2 |
T-L-3 | Zagadnienia z programowania liniowego z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i MathCada. | 4 |
T-L-4 | Analiza sprawności sieci (Algorytmy sieciowe). Symulacja w oparciu o MathCad i arkusz kalkulacyjny. | 4 |
T-L-5 | Zarządzanie projektem przy użyciu Ms Project. | 6 |
T-L-6 | Teoria zapasów - zagadnienie gazeciarza. | 2 |
T-L-7 | Budowanie modeli zjawisk w oparciu o zebrane dane. | 3 |
T-L-8 | Zasady typografii tekstu | 3 |
T-L-9 | Zasady tworzenia prezentacji | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstep do wybranych metod programowania matematycznego. Wprowadzenie do środowiska MathCad i wprowadzenie zaawansowanych, wbudowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego. | 2 |
T-W-2 | Metody wspomagające podejmowanie optymalnych decyzji: programowanie liniowe, całkowitoliczbowe i zero - jedynkowe. | 2 |
T-W-3 | Zagadnienia transportowe. | 2 |
T-W-4 | Wykorzystanie algorytmów sieciowych do obliczenia sprawności (przepustowości) sieci (np. sieci komunikacyjnej lub wodociągowej) | 2 |
T-W-5 | Badania operacyjne pomagające w ustaleniu kiedy i w jakiej ilości zamówić lub wyprodukować dany towar. (Teoria zapasów). | 2 |
T-W-6 | Modelowanie zjawisk w oparciu o obserwowane zmiany w czasie (analiza szeregów czasowych). | 2 |
T-W-7 | Narzędzia i zasady wspomagające tworzenie pozytywnego wizerunku dokumentu, prezentacji, pracy. | 1 |
T-W-8 | Zarządzanie projektem. Problem decyzyjny. | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie projektu w arkuszu kalkulacyjnym. | 4 |
A-L-3 | Przygotowanie szablonu edytorskiego do pracy dyplomowej. Zarządzanie nagłówkami, spisem treści, literaturą podaną w bazie danych. | 2 |
A-L-4 | Wykonanie harmononogramu robót budowlanych parterowego domu jednorodzinnego o powierzchni 100 m2. | 4 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Opracowanie przydzielonych zadań | 4 |
A-W-3 | Zebranie literatury i opracowanie bibliografii do jednego z wybranych zagadnień omawianych na wykładach. | 2 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nauka poprzez rozwiązywanie konkretnych zagadnień związanych z zarządzaniem w budownictwie. Obsługa baz danych na przykładzie kosztorysów budowlanych. Generowanie raportów, pozwalających dokonać analizy decyzyjnej, zindentyfikować zużycie materiałów, zarządzać zasobami ludzkimi. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena zadania podsumowującego, dotyczącego przedstawianych zagadnień. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_W01 Posługuje się zagadnieniami optymalizacji, wspomagającymi proces decyzyjny. | B_2A_W07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-9, T-L-8, T-L-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_U01 Potrafi ocenić pod względem wiarygodności informacje z zasobów Internetowych. Umie je wykorzystać zgodnie z prawami autorskimi. Potrafi poprawnie zaprojektować harmonogram robót budowlanych, zna narzędzia używane do śledzenia i korygowania harmonogramów. | B_2A_U07, B_2A_U23 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-8, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_K01 Identyfikuje konieczność ustawicznego dokształcania się. | B_2A_K06 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-5, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_W01 Posługuje się zagadnieniami optymalizacji, wspomagającymi proces decyzyjny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie przedstawiane zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | Student wykazuje samodzielność. Poprawnie wykona zadanie podsumowujące na wyższą ocenę | |
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_U01 Potrafi ocenić pod względem wiarygodności informacje z zasobów Internetowych. Umie je wykorzystać zgodnie z prawami autorskimi. Potrafi poprawnie zaprojektować harmonogram robót budowlanych, zna narzędzia używane do śledzenia i korygowania harmonogramów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie zadania i problemy przedstawiane na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/16_K01 Identyfikuje konieczność ustawicznego dokształcania się. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odtworzyć wszystkie zadania i problemy przedstawiane na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Walkenbach, Excel 2010 PL. Biblia, Helion, 2011, 9788324628629 / 978-83-246-2862-9
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2007 i MS Project Server 2007. Efektywne zarządzanie projektami, Helion, 2008, 8324612122 / 83-246-1212-2