Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Diagnostyka i modernizacja budynków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka i modernizacja budynków | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu : Materiałów budowlanych, Budownictwa ogólnego, Fizyki budowli i Konstrukcji budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wykorzystania zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt modernizacji obiektu budowlanego. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nadzór nad obiektami budowlanymi.Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglady, Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka,badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne.Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych. | 14 |
T-W-2 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Utrwalanie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia wykładów | 15 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów w formie pisemnej | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_W01 Student ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków oraz podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych. | B_2A_W06, B_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_U01 Student potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych. | B_2A_U09, B_2A_U25 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu, ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie. | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K06 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_W01 Student ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków oraz podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych. | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zagadnienia związane z diagnostyką i modernizacją budynków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_U01 Student potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski, potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych. | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi planować i przeprowadzać badania, interpretować wyniki i wyciągać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/18_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu, ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w dostateczny sposób zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małyszko R., Orłowicz R., Konstrukcje murowe. Zarysowania i naprawy, UWM, Białystok, 2000
- Lenkiewicz W., Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
- Masłowski E., Spiżewska D., Wzmacnianie konstrukcji budowlanych, Arkady, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Schild E.,Oswald R. i inni, Słabe miejsca w budynkach. T. 1-5, Arkady, Warszawa, 1987