Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria niezawodności | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza dotycząca zagadnień formułowania i rozwiązywania zadań metodami probabilistycznymi |
C-2 | umiejętnośc formułowania zadań wg reguł probabilistycznych |
C-3 | umiejętnośc działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach |
C-4 | umiejętnośc zapisania warunków normowych wg reguł teorii niezawodności |
C-5 | umiejętnośc rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomoca metod numerycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Funkcje gęstości-transformacje funkcji gęstości | 5 |
T-P-2 | Belka ciągła, ocena i rozwiązanie probabilistyczne | 5 |
T-P-3 | Prętowe układy złożone- kratownica statycznie wyznaczalna-miara niezawodności | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Działania na zbiorach, miara zbiorów | 2 |
T-W-2 | Rozkłady, funkcje gęstości, momenty,funkcje zmiennych losowych | 6 |
T-W-3 | Korelacja i regresja, analiza macierzowa | 6 |
T-W-4 | Prawdopodobieństwo awarii, współczynnik niezawodności | 8 |
T-W-5 | Niezawodnościowe układy szeregowe i równoległe | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | przygotowanie do zajęć projektowych | 4 |
A-P-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
21 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie referatu | 7 |
A-W-3 | Udział w egzaminie | 2 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad informacyjny połączony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności | B_2A_W01 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności | B_2A_U10 | — | — | C-2, C-4, C-5, C-3 | T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | B_2A_K01 | — | — | C-5, C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-5, T-P-1, T-W-1, T-P-3, T-W-3, T-P-2, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności | 2,0 | |
3,0 | Wie jak sformułować i utworzyć proste numeryczne algorytmy w zakresie teorii niezawodności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć arkusze obliczeniowe rozwiązujące zagadnienia z zakresu Teorii Niezawodności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/14_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | 2,0 | |
3,0 | poprawnie wykonane projekry, egzamin pisemny, możliwe niewielkie błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inżynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
- Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodnosci, WNT, Warszawa, 1983
- Bobrowski D., Probabilistyka w zastosowaniach technicznych, WNT, Warszawa, 1980
Literatura dodatkowa
- Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010