Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje betonowe II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony kurs Złożonych konstrukcji betonowych sem. I. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich |
C-2 | Identyfikacja schematów statycznych, złożonych stanów obciążenia, stosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia ogólne: bezpieczeństwo i trwałość konstrukcji | 2 |
T-W-2 | Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy | 24 |
T-W-3 | Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 15 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
53 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe | 29 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 3 |
67 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_W01 Zna i rozumie: identyfikację schematów statycznych oraz obciążeń złożonych konstrukcji betonowych, zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych, zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_U01 Projektuje złożone konstrukcje betonowe oraz wykonuje rysunki konstrukcyjne projektowanych konstrukcji budowlanych | B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_W01 Zna i rozumie: identyfikację schematów statycznych oraz obciążeń złożonych konstrukcji betonowych, zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych, zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_U01 Projektuje złożone konstrukcje betonowe oraz wykonuje rysunki konstrukcyjne projektowanych konstrukcji budowlanych | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/09_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Literatura podstawowa
- Knauff M., OObliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, PWN, Warszawa, 2012, 1
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Grabiec K., Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010