Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Techniki multimedialne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Techniki multimedialne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych1
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych1
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)1
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)1
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)1
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )1
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR1
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne1
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych1
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach10
A-S-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu15
A-S-3Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_W01
Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
B_3A_W04C-1T-S-10, T-S-4, T-S-2, T-S-9, T-S-8, T-S-5, T-S-1, T-S-6, T-S-7, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_U01
Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
B_3A_U11C-1T-S-10, T-S-4, T-S-2, T-S-9, T-S-8, T-S-5, T-S-1, T-S-6, T-S-7, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/B-04_K01
Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
B_3A_K07C-1T-S-10, T-S-9, T-S-1M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_W01
Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_U01
Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/B-04_K01
Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kelby Scott, Fotografia cyfrowa - Edycja zdjęć, Helion, Gliwice, 2013, VII
  2. Freeman Michael, HDR - zdjęcia o dużej rozpiętości tonalnej, G+J RBA, Chiny, 2010
  3. Bebicewizc-Miazga Anna, Klauziński Ernest, Góra-Klauzińska Anna, Cyfrowa fotografia panoramiczna, Helion, Gliwice, 2011
  4. Tomaszewska Aleksandra, ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Ball James, Carman Robbie, Gottshalk Matt, Harrington Richard, Filmowanie lustrzanką cyfrową, Galaktyka sp. z o.o., Łódz, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych1
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych1
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)1
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)1
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)1
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )1
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR1
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne1
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych1
T-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych1
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach10
A-S-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu15
A-S-3Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_W01Z zakresu wykorzystania współczesnych technik multimedialnych do badania i prezentacji wyników badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_U01Sprawne i kreatywne korzystanie z wsółczesnych narzędzi komunikacji medialnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
T-S-4Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „A” i „S”)
T-S-2Budowa i typy aparatów fotograficznych
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-8Panoramy i zdjęcia sferyczne
T-S-5Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego (korekty i retusze)
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
T-S-6Cyfrowe przetwarzanie obrazu fotograficznego ( fotomontaż )
T-S-7Tworzenie obrazów fotograficznych techniką HDR
T-S-3Zaawansowana obsługa cyfrowych aparatów fotograficznych (nastawy „P” i „M”)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/B-04_K01Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_K07Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z zaawansowanym technikami fotograficznymi i multimedialnymi przydatnymi w prowadzeniu badań architektonicznych i urbanistycznych oraz prezentacji wyników tych badań.
Treści programoweT-S-10Narracja prezentacji i wykładów multimedialnych
T-S-9Zastosowanie pokazów multimedialnych w prezentacji wyników badań naukowych
T-S-1Zastosowanie fotografii w badaniach naukowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów
M-3Metoda praktyczna - pokazy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej.
3,5
4,0
4,5
5,0