Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie z "Zarządzania procesem inwestycyjnym - 1 |
W-2 | Zaliczenie z "Organizacji i kierowania budową I" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zakresu ustawodawstwa w obszarze budownictwa. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu uzyskiwania potrzebnych zezwoleń w procesie inwestycyjnym |
C-3 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji na temat warunków technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie testów oraz kazusów. | 4 |
T-A-2 | Wniosek o pozwolenie na budowę/rozbiórkę. | 1 |
T-A-3 | Projekt architektoniczno-budowlany. | 1 |
T-A-4 | Zawiadomienie o zakończeniu budowy. | 1 |
T-A-5 | Samowola budowlana. | 1 |
T-A-6 | Katastrofa budowlana. | 1 |
T-A-7 | Sprawdzenie wiedzy z przedmiotu. | 1 |
T-A-8 | Warunki techniczne obiektów budowlanych - testy, kazusy. | 4 |
T-A-9 | Sprawdzeni wiedzy z przedmiotu. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prawo budowlane - wprowadzenie. | 1 |
T-W-2 | Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. | 2 |
T-W-3 | Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. | 1 |
T-W-4 | Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych. | 1 |
T-W-5 | Budowa i procedura oddawania do użytku obiektów budowlanych. | 1 |
T-W-6 | Utrzymanie obiektów budowlanych. | 1 |
T-W-7 | Katastrofa budowlana. | 1 |
T-W-8 | Organy administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego | 1 |
T-W-9 | Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie. | 1 |
T-W-10 | Warunki techniczne i usytuowanie budynków. | 4 |
T-W-11 | Spawdzenie wiedzy z przedmiotu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo na ćwiczeniach audytoryjnych. | 15 |
A-A-2 | Bieżące utrwalenie poznanego materiału. | 20 |
A-A-3 | Samodzielna realizacja zagadnień. | 25 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpoznanie literaturowe. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne sprawdzenie wiedzy z przedmiotu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | BIE_1A_W07, BIE_1A_W20 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | BIE_1A_U16 | — | — | C-2, C-3 | T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-8 | M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | BIE_1A_K02 | — | — | C-3, C-1 | T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | 2,0 | |
3,0 | Studen posiada podstawową wiedzę z zakresu obowiązujących przepisów prawa budowlanego i ochrony środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zastosować obowiązujące przepisy prawa budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-1_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy w stopniu podstawowym opowiedzialność karnej i zawodowej wszystkich uczestników procesu budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Piotr Polański, Prawo budowlane z komentarzem, INFOR, 2011
- Mikołaj Bojarski, Warunki techniczne i usytuowanie budynków. Zagadnienia administracyjnoprawne., LexisNexis, 2009
Literatura dodatkowa
- Stefan Korycki, Jerzy Kuciński, Zenon Trzciński, Jerzy Zaborowski, Zarys Prawa, LexisNexis, Warszawa, 2006