Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo w budownictwie i ochrona środowiska-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie z "Prawo w budownictwie i ochronie środowiska - 1" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zakresu działalności poszczególnych organów administracyjnych w obszarze budownictwa. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zakresu ustawodawstwa w obszarze budownictwa. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu uzyskiwania potrzebnych zezwoleń w procesie inwestycyjnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ustalenia MPZP. | 2 |
T-A-2 | Sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla inwestycji budowlanych. | 2 |
T-A-3 | Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego. | 1 |
T-A-4 | Wyznaczenie obszaru analizowanego | 2 |
T-A-5 | Budowa na obszarze Natura 2000. | 2 |
T-A-6 | Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy. | 1 |
T-A-7 | Postępowanie administracyjne - wszczęcie postępowania. | 2 |
T-A-8 | Odwołanie i wznowienie postępowania w sprawie wydanej decyzji. | 2 |
T-A-9 | Sprawdzenie wiedzy z przedmiotu. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres i sposób postępowania w sprawach przeznaczenia terenów na określone cele. | 3 |
T-W-2 | Prawo ochrony środowiska w budownictwie. | 2 |
T-W-3 | Postepowanie w sprawach oceny oddziaływania planowanych przedsięwzięć na obszar Natura 2000. | 1 |
T-W-4 | Inwestycje budowlane znacząco oddziałujące na środowisko - wymogi prawne. | 1 |
T-W-5 | Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym | 1 |
T-W-6 | Interes publiczny w procesie inwestycyjno-budowlanym. | 1 |
T-W-7 | Istota i rozwój postępowania administracyjnego. | 1 |
T-W-8 | Zastosowanie KPA w procesie inwestycyjno-budowlanym. | 4 |
T-W-9 | Sprawdzenie wiedzy z przedmiotu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych. | 15 |
A-A-2 | Bieżące utrwalenie poznanego materiału. | 20 |
A-A-3 | Samodzielna realizacja zagadnień. | 25 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpozanie literaturowe. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
M-4 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne sprawdzenie wiedzy z przedmiotu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | BIE_1A_W07, BIE_1A_W20 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | BIE_1A_U16 | — | — | C-3 | T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-4, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | BIE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_W01 Wskazuje obowiązujace przepisy stosowane w procesie inwestycyjnym. | 2,0 | |
3,0 | Studen posiada podstawową wiedzę z zakresu obowiązujących przepisów prawa budowlanego i ochrony środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_U01 Stosuje obowiązujace przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zastosować podstawowe przepisy prawa budowlanego w procesie inwestycyjnym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/02-2_K01 Jest świadomy skutów działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy w stopniu podstawowym opowiedzialność karnej i zawodowej wszystkich uczestników procesu budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Monika Zakrzewska, Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, LexisNexis, Warszawa, 2010
- Mikołaj Bojarski, Warunki techniczne i usytuowanie budynków. Zagadnienia administracyjnoprawne., LexisNexis, 2009
- Krzysztof Gruszecki, Prawo Ochrony Środowiska. Komentarz, LEX a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2011
- Barbara Adamiak, Janusz Borkowski, Kodeks postepowania administracyjnego. Komentarz, C.H. BECK, Warszawa, 2011
- -, Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071), 2012
Literatura dodatkowa
- Stefan Korycki, Jerzy Kuciński, Zenon Trzciński, Jerzy Zaborowski, Zarys Prawa, LexisNexis, Warszawa, 2006
- Monika Susałko, Prawo w diagramach - Postępowanie Administracyjne i Sądowoadministracyjne, ParkPrawo, 2009