Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Umowy i procedury kontraktowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Umowy i procedury kontraktowe II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 15 2,00,50egzamin
projektyP8 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony przedmiot Umowy i procedury kontraktowe I
W-2Zaliczony przedmiot zarządzanie procesem inwestycyjnym I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.12
T-P-2Opracowanie założeń do wyboru najkorzystniejszej oferty. Procedura wyboru wykonawcy robót.2
T-P-3Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia2
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP4
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych4
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.2
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty2
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja projektu35
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu9
A-P-4zaliczenie projektu1
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne anzalizowanie trści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe20
A-W-3Przygotowanie do egzamniu24
A-W-4Egzamin1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_W01
Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
BIE_1A_W19C-1, C-2T-P-1, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_U01
Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
BIE_1A_U22, BIE_1A_U14, BIE_1A_U20C-1, C-2T-P-1, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_K01
Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
BIE_1A_K01, BIE_1A_K04, BIE_1A_K05C-1, C-2T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_W01
Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
2,0
3,0Zaliczenie egzaminu testowego na 60% ,potrafi sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia na roboty w sektorze publicznym, okreslić warunki kontraktowe FIDIC, wymagana jest poprawność merytoryczna i formalna (kompletność i porządek) z widocznymi błędami, które student może poprawić samodzielnie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_U01
Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
2,0
3,0potrafi samodzielnie sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia, drobne błędy jest w stanie samodzielnie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_K01
Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dziennik Ustaw Nr 19, z dnia 29.01.2004 z późniejszymi zmianami, Prawo Zamówień Publicznych, 2004
  2. Sadowy Jacek, Kryteria oceny ofert w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, Warszawa, 2011
  3. W.Kietliński, J.Janowska, C.Woźniak, proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  4. Boczek Z.J., realizacja inwestycji budowlanych w systemie zamówien publicznych oraz procedury FIDIC, EUROINSTYTUT, Szczecin, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.12
T-P-2Opracowanie założeń do wyboru najkorzystniejszej oferty. Procedura wyboru wykonawcy robót.2
T-P-3Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia2
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP4
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych4
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.2
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty2
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja projektu35
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu9
A-P-4zaliczenie projektu1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne anzalizowanie trści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe20
A-W-3Przygotowanie do egzamniu24
A-W-4Egzamin1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_D/17-1_W01Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczenie egzaminu testowego na 60% ,potrafi sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia na roboty w sektorze publicznym, okreslić warunki kontraktowe FIDIC, wymagana jest poprawność merytoryczna i formalna (kompletność i porządek) z widocznymi błędami, które student może poprawić samodzielnie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_D/17-1_U01Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
BIE_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi samodzielnie sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia, drobne błędy jest w stanie samodzielnie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_D/17-1_K01Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania
3,5
4,0
4,5
5,0