Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Ekonomia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Czesław Sułkowski <Czeslaw.Sulkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie ogólnych zasad funkcjonowania gospodarki, instrumentów regulacyjnych, podstaw podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem otoczenia makroekonomicznego w warunkach niepewności i ryzyka. |
C-2 | Zdobycie umiejętności dokonywania oceny racjonalności prowadzonej polityki makroekonomicznej, przewidywania zachowań producentów i konsumentów na rynku, podejmowania decyzji inwestycyjnych w sektorze prywatnym i publicznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do ekonomii | 1 |
T-W-2 | Zachowania przedsiębiorstwa na rynku | 1 |
T-W-3 | Analiza popytu i optymalna polityka cenowa | 1 |
T-W-4 | Popyt sektora prywatnego i publicznego a równowaga na rynku towarów i usług | 1 |
T-W-5 | Model krótkookresowej równowagi gospodarczej (IS-LM) | 1 |
T-W-6 | Rynek walutowy i systemy kursów walutowych | 1 |
T-W-7 | Model Mundella-Fleminga | 1 |
T-W-8 | Inflacja a bezrobocie - ujęcie krótko- i długookresowe | 1 |
T-W-9 | Podstawy decyzji inwestycyjnych przedsiębiorstw | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych | 10 |
A-W-2 | Poznanie literatury przedmiotu | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie pracy na zadany temat | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy pisemnej i jej prezentacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena aktywności i ocena pracy pisemnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_W01 Posiada pogłebioną wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania gospodarki, instrumentów regulacyjnych, podstaw podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem otoczenia makroekonomicznego w warunkach niepewności i ryzyka. | ISR_3-_W01 | — | C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_U01 Umiejętność dokonywania oceny racjonalności prowadzonej polityki makroekonomicznej, przewidywania zachowań producentów i konsumentów na rynku, podejmowania decyzji inwestycyjnych w sektorze prywatnym i publicznym | ISR_3-_U05 | — | C-2 | T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_K01 Prawidłowo identyfikuje wagę pozatechnicznych aspektów pracy | ISR_3-_K03, ISR_3-_K07 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_W01 Posiada pogłebioną wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania gospodarki, instrumentów regulacyjnych, podstaw podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem otoczenia makroekonomicznego w warunkach niepewności i ryzyka. | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowa godpodarki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_U01 Umiejętność dokonywania oceny racjonalności prowadzonej polityki makroekonomicznej, przewidywania zachowań producentów i konsumentów na rynku, podejmowania decyzji inwestycyjnych w sektorze prywatnym i publicznym | 2,0 | |
3,0 | Na poziomie podstawowym umie dokonać oceny racjonalności prowadzonej polityki makroekonomicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-17_K01 Prawidłowo identyfikuje wagę pozatechnicznych aspektów pracy | 2,0 | |
3,0 | W podstawowym stopniu prawidłowo identyfikuje zagadnienia z ekonomi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- N. Gregory Mankiw, Mark P. Taylor, Mikroekonomia, Warszawa, 2009
- C. Sułkowski (red.), Podstawy teorii i polityki makroekoniomicznej, US Szczecin, Szczecin, 2008
- William F., Samuelson, Stephen G.Marks, Ekonomia menedżerska, Warszawa, 2009
- Eugene F., Brigham, Louis C. Gapenski, Zarządzanie finansami T. 1, Warszawa, 2000