Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład monograficzny-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna z zakresu technologii cyfrowych i ich zastosowania w budownictwie i architekturze obejmująca zagadnienia podstawowe dotyczące cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE i ich stosowania w zintegrowanym procesie projektowym (architekt/konstruktor).Wiedza ogólna obejmująca zagadnienia z zakresu inżynierskiego projektowania strukturalnego oraz materiałoznawstwa i inżynierii materiałowej oraz wiedza o środowisku i zrównoważonym rozwoju.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.1
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji1
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych1
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.1
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii1
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.1
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz rRenesans drewna i struktury wyplatane.1
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego1
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.1
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie się do testu20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-01_W01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
ISR_3-_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-01_U01
Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
ISR_3-_U05, ISR_3-_U10C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-01_K01
Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
ISR_3-_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-01_W01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
2,0
3,0Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-01_U01
Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
2,0
3,0Doktorant potrafi pozyskiwać informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także potrafi rozpoznawać zastosowane narzędzia, objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-01_K01
Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0
3,0Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krystyna Januszkiewicz, O projektowaniu architektury w dobie narzędzi cyfrowych, Oficyna Wydawnicza, Wrocław, 2010
  2. Branko Kolarevic, Architecture in Digital Age, New York and London, 2005
  3. AV Archivolta – cykl artykułów pt. Komputery i Architektura - roczniki 2012, 2013, 2014 www.archivolta.com także www.Akademia.edu
  4. K. Burns, Surface: Architecture’s Expanded Field, AD, John Wiley & Sons, London, 2003, Vol. 73, No. 2, s. 86–92
  5. Grzegorz Baliński, Krystyna Januszkiewicz, Digial Tectonic Design as a new Approach to Architectural Design Methodology, Procedia Engineering 161, Elsevier Science Direct, 2016, s. 1504-1508

Literatura dodatkowa

  1. Nick Dunn, Digital Fabrication in Architecture, Laurence King Publishing, London, 2012
  2. Krystyna Januszkiewicz, Komputery i Architektura. Wielowarstwowe strukturalne 'skóry' / Computers and Architecture. Multi-layer structural "skins", Archivolta, Węgrzce, 2014, No. 4, s. 52-57
  3. Krystyna Januszkiewicz, Komputery i Architektura. Powierzchnia jako nowe uwarunkowanie kulturowe. Środowiska immersyjne i projektowanie przeżyć / Computers and Architecture. The surface as new cultural conditioning. Immersive environments and experience design, Archivolta, Węgrzce, 2014, No. 2, s. 48-53
  4. Ch. Mauro, Geometry and Architecture: NURBS, Design and Construction, Journal of Mathematics & Design, 2004, Vol. 4, No.1, s. 135-139

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.1
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji1
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych1
T-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.1
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii1
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.1
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz rRenesans drewna i struktury wyplatane.1
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego1
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.1
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie się do testu20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-01_W01Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
Treści programoweT-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz rRenesans drewna i struktury wyplatane.
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-01_U01Doktorant potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Doktorat umie rozpoznawać jakich użyto cyfrowych narzędzi CAD/CAM/CAE w danym obiekcie budowlanym. Potrafi objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
ISR_3-_U10Potrafi oceniać możliwość wykorzystania w praktyce teoretyczne i eksperymentalne wyniki prac badawczych.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
Treści programoweT-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz rRenesans drewna i struktury wyplatane.
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi pozyskiwać informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także potrafi rozpoznawać zastosowane narzędzia, objaśniać i analizować budowle powstałe przy współudziale technologii cyfrowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-01_K01Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych. Doktorant ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie absolwentów tak, aby mogli rozumieć i stosować technologie cyfrowe w procesach projektowych (architektoniczno-inżynierskich) i budowlanych (fabrykacja i realizacja) oraz rozumieć konieczność współpracy projektowej architekt/konstruktor już na wczesnym etapie powstawania projektu koncepcyjnego.
C-2Poznanie nowych zagadnień warsztatowych otwierających II etap wykorzystywania narzędzi informatycznych, już nie tylko na etapie wspomagania działań twórczych, lecz wprost ich symulacji.
C-3Poznanie skutków zastosowania cyfrowych narzędzi projektowania systemu CAD/CAM/CAE oraz nowego podejścia konceptualnego do budynku. Poznanie metod projektowania i powstawania formy w „przestrzeni” cyfrowej (form-making i form-finding) oraz relacji między tym co możliwe do narysowania, a środkami produkcji i wykonawstwem.
C-4Uzyskanie potrzebnego kompendium wiedzy odnośnie podstawowych metod strukturalizowania form o powierzchni swobodnej (free surface) oraz form o złożonej geometrii poprzez tesselacje, konturowanie, rozwinięcia prostokreślne. Rapid protopyping (druk 3D) oraz cyfrowa fabrykacja oparta o roboty CNC i ich rola w procesie projektowym i realizacyjnym.
C-5Poznanie roli konstruktora w procesie projektowania i fabrykacji obiektów budowlanych o złożonej geometrii oraz roli cyfrowych narzędzi MES w projektowaniu inżynierskim.
C-6Poznanie możliwości imitowania przez procesy cyfrowe formotwórczych procesów naturalnych w celu zastosowania w projektowaniu obiektów nastawionych na efektywność ekologiczną.
C-7Technologie cyfrowe a strategie zrównoważonego rozwoju środowiska zbudowanego i ochrony środowiska naturalnego.
Treści programoweT-W-4Powierzchnia cyfrowa - strukturalna "skóra" obiektu budowlanego. Potrzeba nowych materiałów i technik wznoszenia budowli.
T-W-3Rola symulacji cyfrowych w projektowaniu efektywnych środowiskowo obiektów budowlanych
T-W-1Nowe rozwiązania konceptualne i strukturalne w architekturze i budownictwie XXI w. Potrzeba integracji wiedzy konstruktora i architekta w procesie projektowym.
T-W-2Projektowanie w przestrzeni cyfrowej - transfer technologii cyfrowych z przemysłu do budownictwa - narzędzia i metody projektowania i fabrykacji
T-W-5Znane materiały budowlane użyte w nowy sposób - Gehry Technologies i warstwowe strukturalne "skóry" budowlane o złożonej geometrii
T-W-6Struktury membranowe i nadmuchiwane dla obiektów o swobodnej geometrii.
T-W-7Struktury prętowe o zmiennej geometrii oraz rRenesans drewna i struktury wyplatane.
T-W-8Projektowanie morfogenetyczne strategią dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego
T-W-9Performance strukturalny i środowiskowy obiektów budowlanych.
T-W-10Obiekty projektowane cyfrowo i ich oddziaływanie kulturowe. Test.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie testu i obecności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego aktualizowania i uzupełnia wiedzy oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i społecznych.
3,5
4,0
4,5
5,0